آموزش سئو و بهینه سازی

آموزش سئو، وبلاگ نویسی، بازاریابی اینترنتی و مبانی بازاریابی اجتماعی

آموزش سئو و بهینه سازی

آموزش سئو، وبلاگ نویسی، بازاریابی اینترنتی و مبانی بازاریابی اجتماعی

وان بلاگینگ وبلاگ ساده و محتوا محور برای آشنایی وبلاگ نویسان مبتدی و تازه وارد، ساخته شده است تا بتواند با کمک آموزش های تهیه شده توسط تیم مدیریت به آنها یاد بدهد چطور محتوای سبز را وارد وبلاگستان فارسی کنند.

6 نکته پر موثر در وبلاگ نوشتن مطلب

يكشنبه, ۸ فروردين ۱۳۹۵، ۱۱:۵۸ ق.ظ

شما بدون تلاش هرگز نمیتوانید یک وبلاگ نویس خوب باشید با این حال راهنما های زیادی وجود دارد که به شما کمک میکند چطور بهتر بنوسیید و در نتیجه وبلاگ نویس بهتری باشید و در آخر هم مخاطبان خود را جذب کنید؛ برای ساخت قدرت آنلاین خود محتوای تولیدی شما باید جالب، منحصر به فرد و قابل اعتماد باشد در این حالت مهم است که شما برای پست خود تحقیق و پژوهش کنید و اطلاعات خود را بروز و از آنها در نوشتن استفاده کنید و در نتیجه پست بهتری را انتشار خواهید داد که به شما کمک میکند وبلاگ نویس بهتر و وبلاگی با خواننده بیشتر داشته باشید.

در موضوع خود ماهر باشید

برای اینکه برای مخاطبان خود مفید باشید شما نیاز به یک متخصص در زمینه فعالیت خود باشید و اگر میدانید چطور تحقیق کنید عالیه و اگر در این زمینه تجربه هم داشته باشید که عالی تر میشود. بدهیهی است، که در یک روز نمیتوانید راه صد ساله را بپیماید بنابراین شما نیاز دارید که خود را حفظ کنید و زود از کار دست نکشید. و هم مهارت خود را ازایش بدهید. در این حال شما در حال رشد مخاطبان خود نیز هستید و مهم نیست در چه موضوعی مینویسید، من تنها میدانم شما از A تا Z مینویسید.

برای مخاطبین خود بنویسید

یک وبلاگ نویس کامل و ماهر ابتدا باید بداند برای چه کسی مینویسد برای اینکه بدانید برای چه کسانی مینویسید و وبلاگتان را چه کسانی میخوانند فکر کنید. تجربه های خود را تجزیه و تحلیل کنید و انتظارات خود را پیش بینی کنید. آن چیزی که دوست دارید پیدا کنید و درباره اش بنویسید. نظرات را بخوانید و با آنها ارتباط برقرار کنید، و به سوالات آنها پاسخ دهید. شما میتوانید از این مطلب برای بهتر شدن استفاده کنید.

از اشتباه بپرهیزید

اگر بهتر (بدون اشتباه) بنویسید مخاطب بیشتری شکار میکنید. یک وبلاگ نویس ماهر نمیتواند غلط های املایی، دستو زبان و اشتباهات سَبکی داشته باشد. این یک نکته مهم در نشان دادن تخصص و تولید محتوای با کیفیت شما است. اگر چه مردم اشتباه میکنند. شما باید یاد بگیرید که چطور از این کار در وبلاگتان جلوگیری کنید. استفاده از برنامه و ابزار های ویرایش متن در ابتدا خوب است اما این یک مهارت است که یک وبلاگ نویس حتما باید آن را داشته باشد.

ساده تر بنویسید، راحت تر بفمانید

اگر بعضی اوقات متن شما پر از اطلاعات و کلمات علمی است هیچکس متن شما را تا آخر نمیخواند زیرا برایش خسته کننده میشود. هر چه اطلاعات هم در اینترنت وجود داشته باشد این مهم است که شما جملات کوتاه ولی بدون هیچ پیچیدگی که باعث گیچ شدن خواننده بشود بنویسید. برای محافظت و نگه داشتن مخاطبان خود باید خوانایی متنتان را بالا ببرید. جملات کوتاه بنویسید، متن خود را به چند قسمت تقسیم کنید، سرفصل ها را بنویسید و ... اگر خواندن متنتان ساده باشد خوانندگان وبلاگتان رو افزایش خواهند رفت. این نوشته مرتبط با این موضوع را بخوانید.

به متن خود عکس و فیلم اضافه کنید

همیشه گفتند شنیدن کی بود مانند دیدن ! اگر به متن خود یک یا چند عکس مرتبط اضافه کنید میتوانید مخاطب بیشتری را جذب کنید. مهم نیست که چه موضوعی است. فقط تصاویر مرتبط با موضوع را پیدا کنید و به آن اضافه کنید. البته بهتر است از تصاویر با کیفیت استفاده کنید که چشم مخاطب اذیت نشود. اگر هم در طراحی سررشته دارید گاه به گاه اینفوگرافیک هایی را طراحی کنید و در وبلاگ اضافه کنید البته بلزم نیست در آن کتاب بنویسید فقط نکته های کوتاه و کامل را در آن به صورت بصری بگذارید.

ارتباط با خوانندگان ضرروی است

همان طور که در بالا گفتیم ارتباط با خوانندگان را جدی بگیرید. وبلاگ نویس ماهر فقط در نوشتن خلاصه نمیشود بلکه در جذب خواننده، مفید بودن و ارتقای ارتباط با خوانندگان باید در آن وجود داشته باشد. چیز های جدید و درحال توسعه را یاد بگیرید و با خوانندگان وبلاگتان درمیان بگذارید. شما میتوانید از مهارت های خوانندگان استفاده کنید و حتی از آنها یاد بگیرید.

حرف اخر، اگر چند نکته بالا را طی مدت 3 تا 4 ماه به صورت دقیق انجام دهید موفق خواهید شد، توجه داشته باشید این نکات نکات بسیار مهم هستند که باید رعایت شود و نکات جزئی هم وجود دارد که در پست های بعدی توضیح خواهیم داد. شما میتوانید از این تعطیلات نوروز استفاده کنید و دست بکار شوید. لطفا این مطلب را با دوستانتان در شبکه های اجتماعی درمیان بگذارید و اگر مشکل داشتید در نظرات بگویید تا برای شما واضح تر توضیح بدهیم.


نظرات (۱)

کار آمد بود ...
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی