آموزش سئو و بهینه سازی

آموزش سئو، وبلاگ نویسی، بازاریابی اینترنتی و مبانی بازاریابی اجتماعی

آموزش سئو و بهینه سازی

آموزش سئو، وبلاگ نویسی، بازاریابی اینترنتی و مبانی بازاریابی اجتماعی

وان بلاگینگ وبلاگ ساده و محتوا محور برای آشنایی وبلاگ نویسان مبتدی و تازه وارد، ساخته شده است تا بتواند با کمک آموزش های تهیه شده توسط تیم مدیریت به آنها یاد بدهد چطور محتوای سبز را وارد وبلاگستان فارسی کنند.

۴ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

بررسی ویژگی های یک لینک خوب

شنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۰۰ ب.ظ

سلام، من آرش دامن افشان هستم و در این مطلب میخواهم در بخش سئو خارجی یا همان Off Page سراغی به لینک ها بزنم، برای شروع بهتر است درباره لینک ها بگویم، در سئو خارجی یا در کل سئو که شامل سئو خارجی،سئو داخلی و محتوا مباشید یکی از مهمترین عناصر تایین ارزش صفحه لینک میباشد که بعضی اوقات از محتوا هم مهم تر خواهد بود، من قصد دارم در این مطلب به شما آموزش بدهم که چطور یک لینک خوب رو بشناسیم و چطور یک قیمت یا ارزش روی آن بگذاریم پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.


از ثبت لینک خوشحال نشوید، دقت کنید

بار ها و بار ها در توییت های مختلف و نوشته های مختلف یا در یاهو خوانده ام که با خوشحالی نوشتند که یک لینک ثبت کردیم و از این قضیه خوشحالند، بنده خودم هم همین کار رو میکنم، اما آیا آن لینک ارزش دارد ؟ دوست دارید چطور یک لینک برایتان میتواند موثر باشد ؟ یک بار از یکی از دوستان شنیده ام که بلاگ کامنتینگ خیلی موثر است، نمیگویم که تاثیر ندارد اما به آن شکل که شما تصور میکنید نیست، زیرا یک کامنت نمیتواند با یک لینک در صفحه یا یک لینک در مطلب مقایسه کنید، بدانید که لینک ها در جاهای مختلف و وبلاگ های مختلف تاثیر و اثرات مختلفی دارند، فکر نکنید که چون لینک شما فالو هست شما برنده شدید، شاید همان لینک به شما ضرر بزند، چطور ؟

به قدرت لینک اهمیت بدید

خب بحث رو با یک مثال شروع میکنیم، شما اگر از یک سایت معروف با رنک 2 و اتوریته 40 لینک نو فالو بگیرید بهتر است یا یک سایت که اصلا در گوگل ایندکس ندارد اما رنک 6 دارد لینک فالو بگیرید ؟ نمیدانم چرا نمیتوانم خودم را از این مسئله جدا کنم اما خودم روش دوم رو امتحان کرده و نتیجه نگرفته هم اما دقیقا یک لینک از روش اول گرفتم که فکر نمیکنم تاثیر نداشته است اما خب فکر میکنم در دوروزی که سایتم خاموش بود ولی افت رتبه نداشته تاثیر داشته ! یک لینک نوفالو میتواند بهتر از 10 تا لینک فالو باشد.

به دامنه وبسایت لینکدهنده از خود وبسایت بیشتر اهمیت بدهید

پس اولین نکته این بود که مفید بودن یک لینک را با فالو یا نوفالو بودن آن در نظر نگیرید، اما نکته دوم این است که دامنه نیز تاثیر دارد، عمر دامنه، پسوند دامنه و... دست به دست هم میدهند که یک لینک قوی تر بشود، برای مثال همیشه از دامنه های کهنه تر لینک بگیرید، البته دامنه های با ایندکس بالا تر نیز بسیار موثر میباشند اما عمر دامنه معیار بسیار مهمی میباشد، پسوند دامنه زیاد تاثیر ندارد اما اگر از پسوند های بین المللی مانند org,com,net استفاده کنید بهتر است اما دامنه ها ملی نیز بسیار موثر هستند.

محتوا لینک را قوی تر میکند

نکته بعدی درباره خود وبلاگ یا سایتی است که از آن لینک میگیرید یا میخرید و این شامل محتوای قوی و مرتبط بودن با شما میباشد، همیشه اول مطالب آن سایت را ببینید بعد به فکر لینک سازی باشید، اگر ان مطالب اسپم باشد شما هم اسپم میشوید، و اگر آن سایت هم محتوای شما و رقیب شما باشد سعی کنید بهترین روش رو برای گرفتن لینک از آن سایت اعمال کنید، زیرا لینک گرفتن از سایت های هم رقیب بهترین لینک میباشد.

و در آخر به خاطر بی هماهنگی ها نهایت معذرت را از شما خواهیم کرد و امیدواریم در ادامه هدف بتوانیم قدرتمند تر ظاهر شویم.

توصیه های برای نوشتن یک پست مفید

يكشنبه, ۸ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۰۰ ب.ظ

سلام، امروز در وان بلاگینگ قرار شده است تا با یکدیگر یاد بگیریم که چطور یک پست جذاب، مفید و خوب را ارائه بدهیم، شاید صد ها نوشته و کتاب درباره نوشتن در اینترنت وجود داشته باشد اما این پست وان بلاگینگ متفاوت خواهد بود و از خواندن آن پشیمان نخواهید شد، اما قبل از آن دوست دارم چند تا از مقاله های دوستانم را به شما معرفی کنم تا از خواندن آن ها نیز استفاده کنید، اگر چه در این پست تمام این نکات گفته خواهد شد اما نوشته های دوستان نیز قابل ستایش هستند و نیاز هست که قبل از شروع خواندن نگاهی به آن ها بیاندازید، در ادامه مطلب شروع به توضیح میدهیم و از پست های دوستان استفاده میکنیم.


• یک پست جذاب، با یک عنوان جذاب شروع میشود.

شاید باورتان نشود اما نیمی از کاربران حتی حاضر به خواندن خط اول آن مطلب نیستند و تمام برداشت خود را از عنوان آن مطلب میگیرند، شاید بتوانید با عکس ها و پارازیت بین محتوا مطلب را دلچسب کنید اما میتوانید با یک عنوان مناسب از مقدمه تا نتیجه گیری مطلب را به مخاطب به فهمانید، یک عنوان درست میتواند یک مخاطب را بسازد، برای مثال وقتی مینویسید بسته افزایش درامد تا بسته افزایش درامد تا 300 هزار تومان در روز کدام را میپسندید ؟ مشخص هست که عنوان دوم بهتر و جذاب تر هست. (هر چند در کل موضوع درآمد جذابیت بسیار دارد :D )

• خسته کننده ننویسید، مطلب را به زبان خود بنویسید.

بار ها دیدم و خودم انجام دادم که موضوع را فراموش کردم تنها بخاطر اینکه بسیار رسمی تر بنویسم، خیر اصلا اینطر نباشد که برای یک کلمه موضوع را فراموش کنید، اصلا یک وبلاگ نویس تفاوتش با یک وبمستر این است که زبان خودش را به قلم میارد، خسته کننده نوشتن اصلا جالب نیست، خودتان تصور کنید مطلبی را میخوانید که اصلا جذابیت ندارد و تب را بسته و آن نیاز را پشت گوش میگذارید ؟ آیا دوست دارید مخاطب شما اینطور شود ؟

• مفید بنویسید، هر چه تازه تر بهتر !

مفید بنویسید، به عنوان یک وبمستر و یک وبلاگ نویس اصلا برایم خوشایند نیست که مطالب را بی کیفیت ببینم، زیرا وبلاگ های هرز یا زرد بسیار زیاد هست و دوست ندارم وبلاگ مخاطب خودم را در این دسته ببینم، سعی کنید مطالب یونیک وسبز را وارد وبگاه خودتان بنویسید، زیرا یک وبلاگ نشانه سلیقه و عادت های شماست، اگر مطالب قدیمی و کسل کننده بنویسید هم به خودتان هم به مخاطبتان ضربه زدید،  هر چه تازه تر بهتر ! با اینکه امروزه میلیون ها وبلاگ در موضوعات مختلف وجود دارد اما هنوز موضوعاتی هستند که طرفدار دارند اما نوشته ای درباره آن ها نیست، این موضوعات نیاز به خلاقیت دارند، هر کس خلاقیت بیشتری دارد برنده میشود.

• نوشته های دیگران را بخوانید و از آنها استفاده کنید

اگر دیده باشید بنده همیشه از مطالب رقیبانم در مطالب استفاده میکنم زیرا به مخاطبم احترام میگذارم و دوست دار مخاطبم از مطالب دیگران غافل نباشد، مطمئن باشید که این لینک کردن ها روزی شما را پیروز میکند، به صورت نقل و قول گفته های دیگران را در وبلاگتان بگذارید، سعی نکنید یک رقیب را دشمن خود تایین کنید زیرا به آن به چشم یک دوست نگاه کنید، از انتقاد کردن نترسید، یکی از موضوعاتی که بازدید وبلاگ را زیاد میکند انتقاد کردن از وبلاگ یا سایت های معروف هست، که نمونه آن را در این نوشته بخوانید، اقای میرزائی نیز نوشته جالبی را درباره این پست نوشتند که از اینجا میتوانید بخوانید.

• آخرین نکته، کتاب ننویسید

شما هم اگر تازه وارد وبلاگستان شدید حتما عادت به خواندن مطالب طولانی ندارید، پس سعی نکنید یک کتاب را در قالب یک پست بنویسید، یک نوشته 30 تا 60 خطی برای یک پست مناسب میباشد زیرا با وجود شبکه های اجتماعی دیگر کسی حاضر به خواندن نوشته های بالای 3 خط نیست، که محمد عباسی رد در این پادکست توضیح داده است.


و اما در آخر این مطلب میخواهم نظرتان را درباره این مطلب بدانم، که آیا توضیحات کامل بوده است یا نیاز به تکمیل دارد ؟ اگر موردی دیدی در نظرات بیان کنید تا به پست با نام خودتان اضافه کنم تا دیگران از عقیده های شما با خبر شوند.


پ . ن : متاسفانه نتوانستم مطالب دوستان را بین مطلب جا بدهم برای همین در قالب پی نوشت قرار میدهم تا بخونید و لذت ببرید، ابتدا این مطلب از یک ادمین درباره نحوه صحیح نگارش یک مطلب، و سپس این نوشته محمد عباسی فرد درباره موفقیت در وبلاگ نویسی را بخواند.

ایده های متفاوت، وبلاگ های متفاوت

شنبه, ۷ شهریور ۱۳۹۴، ۰۹:۲۳ ب.ظ

هر روز وبلاگ های جدید با ایده های مختلف و هدف های مختلف در وبلاگستان وارد میشه که بعضی ها هرز و بعضی هدف دار و آینده نگر میباشند، برای مثال وبلاگ های درباره بازاریابی یا وبلاگ نویسی (مانند وان بلاگینگ) اما خب چند موضوع جدید در وبلاگستان هست؟ آیا طبقه بندی وبلاگ دهی ها نشان دهنده آن ها هست ؟ چطور میتوان آن ها را پیدا کرد ؟ با توجه به اینکه ایده های متفاوت در زمان و نیاز های مختلف به ذهن میرسد، برای مثال یک روز به گوگل مراجعه میکنید و مینویسید : " تور کیش " زیرا فردا میخاهید برای یک سفر به کیش بروید اما آیا وقتی میخواهید در خانه استراحت کنید آن را سرچ میکنید ؟ پس هر وقت به چیزی نیاز نداشته باشید آن را سرچ میکنید ؟ پس جتسجو و ایده های جدید نیز وقت و نیازی دارند که باید درباره آن ها بنویسید یا وبلاگی در آن ضمینه داشته باشید، در ادامه مطلب میخواهم کمی برایتان درباره ایده های جدید و ایده یابی از ایده های قدیمی بنویسیم، اما قبل از هر چیزی وان بلاگینگ با تمام وبلاگ ها و کتاب ها یک فرق دارد و برای هر کاری مثال میزند تا برای خواننده جا بیافتد.

ایده های جدید از ایده های قدیمی

آیا تا به حال شده که درباره چیزی جستجو کنید اما نتوانید نتیجه دلخواه خودتان را به دست بیاورید ؟خب فکر نمیکنید این برای دیگران نیز به این ایده داشته باشند ؟ چرا یک وبلاگ یا پست درباره آن ننویسید یا ایجاد نکنید ؟ برای مثال موضوع ترافیک وبلاگ چقدر پربازدید هستش ؟ خب معملومع همه دنبال ترایک هستند اما بنظرتون یک مطلب خوب درباره افزایش ترافیک هست؟ نمیخواهم توهین کنم اما این همه مطالب چرت و پرت درباره نوشتن مطالب حیح و نر گذاشتن و این ها بدرد خودشان میخورد که فقط وقت شما را میگیرد، چرا درباره سئو نمی نویسند ؟ چون کسی حاضر به خواندن مطالب تخصصی ندارد و برای همین توی سایت خود شما را با مطالب زرد مشغول میکنند و از تک تک شما پول در میاورند ؟ میدانید چطور ؟ شما خود یه ترافیک هستید ترافیک بالا میتواند به سایت کمک کند تا تبلیغات بگیرید و هزاران روش ثروت اندوزی...


در بند بالا درباره بازیابی ایده های جدید از ایده های قدیمی توضیح دادم هر چند فکر میکنم حتما باید مطلب جدا و کاملی درباه اش بنویسم، اما در بند زیر از پیدا کردن ایده های جدید مینویسم.

ایده های جدید پیدا کنید

ایده های جدید بسیار بسیار زیاد هستند، شما رو به این جمله از استیوجابز دعوت میکنم : تفاوت یک فرد پیشرو و یک فر معمولی در خلاقیت هست، اگر شما میخواهید پیشرو باشید باید خلاقیت داشته باشید و برای داشتن خلاقیت باید مطالعه کنید، فیلم ببینید، و در اجتماع بیشتر بگردید، برای مثال سایت های Myfc و Mr90 اصلا ایده قدیمی نبودند و از همان اول یونیک افتتاح شدند و این ایده بسیار جالب هست و الان جز قوی ترین وبسایت های بازآنلاین هستند، حالا بنظر شما چطور یک ایده جدید پیدا کنیم ؟ یک ایده نسبتا جدید که الان روی مد هستش، سایت های مثل نت برگ هست، اما نت برگ به فروش همه چیز میپردازد اما فرض کنید فقط شما بلیط استخر های تهران را با تخفیف به صورت اینترنتی بفروشید، آیا این ایده جدید نیست ؟ که کسی آن را کشف نکرده ؟ حال میتوانید هزاران ایده به این شکل پیدا کنید، کمپانی اپل یک ایده نبود، یک خلاقیت بود که به یک ایده تبدیل شد!

جنگ بین محتوا و بک لینک سئو داخل را از بین برد ؟

يكشنبه, ۱ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۰۰ ب.ظ
سلام، خدمت شما بیننده و دنبال کننده وبسایت وان بلاگینگ، طی چند ماه اخیر جنگ بزرگی بین بک لینک و محتوا و رقابت بین این دو درست شد که متاسفانه هیچ کس ننوشت که سئو داخلی کجا رفته و در این امر چه کاره هست، من خودم به شخصه زیاد به سئو داخلی اهمیت نمیدهم و محتوا را جز سئو داخلی میدانم اما این شرایط برای یک وبلاگ نویس متفاوت هست، زیرا برای یک وبلاگ نویس و یک وبمستر دسته بندی بسیار متفاوت هست، برای وبمستر سئو به دو شکل : 1-سئو داخلی و محتوا 2-سئو خارجی و این امر برای یک وبلاگ نویس به سه شکل هست : 1-محتوا 2-سئو داخلی 3-سئو خارجی این باعث تفاوت بزرگ بین ومستر ها و وبلاگ نویسان میشود.
البته سئو داخل نیز اهمیت کمتری نسبت به این دو ندارد، اما خب به دلیل ساده بودن نیاز به توضیح مفصل ندارد، هر چند دوستان بنده قبلا این کار را کرده اند، که میتوانید با کمی سرچ کردند به نتیجه دلخواه خود برسید، اما بحث بزرگ بین این دو یعنی بک لینک و محتواست، که محسن طاووسی در این مطلب توضیح ساده ای درباره تناقض ها در سئو داده است که پیشنهاد من این است که آن را دانلود کنید، اما محتوا و بک لینک به کجا ختم میشود ؟ آیا با یک محتوای خوب نمیشود بک لینک گرفت یا با یک بک لینک میشود محتوا را خوب کرد ؟ من در ادامه مطلب این را شرح میدهم و به آن در قالب یک جواب به سوال پاسخ میدهم.

•   آیا با یک محتوای خوب نمیشود بک لینک گرفت یا با یک بک لینک میشود محتوا را خوب کرد ؟

خب مشخص هست که هر دو قابل قبول هستند اما شرایط برای هر دو یکسان نیست، ممکن است وبسایت شما با آنها تکمیل نشود، اگر متوجه نشدید به این مثال توجه کنید، برای مثال شما وبسایت اس ام اس دارید، خوب اس ام اس میگذارید، بنظر شما میتوانید از گذاشتن اس ام اس بک لینک بگیرید ؟ بله میتونید بگیرید اما اون به اندازه ای هست که وقتی یک پست آموزشی قرار دادید ؟ برای مثال یکی از پست شما خوشش میاید و آن را در گوگل پلاسش شیر میکند، خب همین یکی ؟ یک وبلاگ از شما کپی میکند و لینک شما در بین کلمات قرار میدهد، ایا این کافییست ؟ مطمئنن برای سایت اس ام اس کافی نیست. (به شرطی که بخواهید با کلمه های بزرگ مانند "اس ام اس" پیامک" و ... بالا بیاید) پس باید چیکار کنیم؟ خب باید لینک بسازیم یا لینک بخریم ! اما اگر یک وبسایت اموزشی داشته باشیم، وضع فرق میکند، شما یک مطلب تولید میکنید که در اینترنت موجود نیست و طرفدار زیادی دارد، این مطلب تنها مطلب خوب در آن زمینه هست پس وبلاگ های هم موضوع آن را کپی میکنند و شما بالا میروید (حال یا با قرار دادن لینک در بین متن ها یا با شناسایی منبع گوگل) برای همین است که سئو همیشه تناقض دارد و خواهد داشت.
در این مقاله که اولین پست آموزشی وبلاگ وان بلاگینگ هست، قصد داشتم تنتاقض های سئو را با وبلاگ نویسی قاطی کنم و موضوعی را به وجود آورم که امیدوارم لذت ببرید !