آموزش سئو و بهینه سازی

آموزش سئو، وبلاگ نویسی، بازاریابی اینترنتی و مبانی بازاریابی اجتماعی

آموزش سئو و بهینه سازی

آموزش سئو، وبلاگ نویسی، بازاریابی اینترنتی و مبانی بازاریابی اجتماعی

وان بلاگینگ وبلاگ ساده و محتوا محور برای آشنایی وبلاگ نویسان مبتدی و تازه وارد، ساخته شده است تا بتواند با کمک آموزش های تهیه شده توسط تیم مدیریت به آنها یاد بدهد چطور محتوای سبز را وارد وبلاگستان فارسی کنند.

انتخاب بهترین عنوان برای مطالب وبلاگ

يكشنبه, ۹ اسفند ۱۳۹۴، ۰۵:۲۸ ب.ظ

اگر نگوییم عنوان مطلب، مهم‌ترین قسمت آن است؛ اغراق نکرده‌ایم. کمی به وبگردی روزانه خود بنگرید. موتورهای جستجو، فیدهای آر‌اس‌اس، خبرنامه‌های ایمیلی، پیام‌های حاوی لینک تلگرام و ...، چه چیزی به دهنتان می‌رسد؟ اولین چیزی که در این مکان‌ها می‌بینید، چیست؟ درست است، عنوان مطالب! دنیای مجازی ما امروزه با انبوهی از اطلاعات پر شده است و هرروز که از خواب برمی‌خیزیم، با بمبی از محتواهای مختلف روبرو می‌شویم. چشم انسان نیز مانند اسکنری هوشمند، تک‌تک عنوان‌ها را شناسایی می‌کند و در صورت تمایل شخص، به مغز دستور می‌دهد برروی آن کلیک کند.

ما بلاگران نیز در این زمانه مانند سربازان پشت مسلسلی هستیم که باید مردم عامه را با مطالب خود به رگبار ببندیم، اما آیا همه این تیرها به هدف خواهد خورد؟ قطعا خیر! در این جنگ بی‌امان عنوان‌هایی به هدف خواهند خورد که اولا جذاب باشند و دوما به مزاق موتورهای جستجو خوش بیایند.

جذاب باشند یعنی چه؟ خب برای اینکه یک عنوان جذاب داشته‌باشیم، باید بتوانیم در یک عبارت کل مطلب را خلاصه کنیم. اینکه مطلب در مورد چی هست و قراره کدام‌یک از نیاز ما را رفع کند. باید عنوان خلاقانه و بروز باشد. کلیشه‌ای نباشد. سوال بپرسید. سعی کنید از کلمات مجذوب‌کننده در عنوان استفاده کنید، مانند: بهترین، قوی‌ترین، ترسناک‌ترین، جدیدترین، رایگان، پرفروش‌ترین، ارزان‌ترین و ... . سعی کنید از فعل‌های مجذوب‌کننده استفاده کنید، مانند: کشف کنید، لذت ببرید، مواظب باشید، نگران نباشید و ... .

فاکتور بعدی، بهینه‌کردن عنوان برای موتورهای جستجو است. برای موفق‌شدن در این قسمت شما باید به موضوع خود نگاهی بیاندازید و بعد تصمیم بگیرید. اما بطور کلی بیشتری عبارت‌هایی که کاربران جستجو می‌کنند، عبارت‌های مجهول و پرسشی است. برای درک بهتر به مثال‌های زیر توجه کنید:

عنوان‌های مجهول مناسب بلاگ‌های مختلف:

  • پیروزی اتلتیکو مادرید در برابر رئال مادرید
  • فروش بالای گوشی سامسونگ گلکسی اس7
  • انتخاب عنوان برای مطالب وبلاگ
عنوان‌های پرسشی هم که از روز روشن واضح‌تر است.
حال اگر ما بخواهیم دو نکته بالا را باهم ترکیب کنیم و بهترین عنوان را بدست بیاوریم، خواهیم داشت:
  • پیروزی غیرمنتظره اتلتیکو مادرید در برابر رئال مادرید صدرنشین
  • فروش بالای باورنکردنی گوشی ضعیف سامسونگ گلکسی اس7 
  • انتخاب بهترین عنوان برای مطالب وبلاگ
در پایان باید این نکته را ذکر کنم که فاکتورهای زیادی برای بهینه‌سازی هرچه بیشتر مطالب وبلاگ وجود دارد و این تنها گوشی‌ای از دریای بیکران دانش سئو بود. امیدوارم با مطالعه این مقاله، اندکی در افزایش آگاهی شما سهم داشته‌باشم.

نظرات (۲)

  • مجمد حسین جان فشان
  • سلام خدمت شما. من موافقم و از نویسنده این مطلب و تیم شما تشکر میکنم.
    متاسفانه من وبلاگ ندارم اما دوست دارم داشته باشم... :)
    پاسخ:
    مچکر.
    ممنون، جالب بود...
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی