آموزش سئو و بهینه سازی

آموزش سئو، وبلاگ نویسی، بازاریابی اینترنتی و مبانی بازاریابی اجتماعی

آموزش سئو و بهینه سازی

آموزش سئو، وبلاگ نویسی، بازاریابی اینترنتی و مبانی بازاریابی اجتماعی

وان بلاگینگ وبلاگ ساده و محتوا محور برای آشنایی وبلاگ نویسان مبتدی و تازه وارد، ساخته شده است تا بتواند با کمک آموزش های تهیه شده توسط تیم مدیریت به آنها یاد بدهد چطور محتوای سبز را وارد وبلاگستان فارسی کنند.

۳ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

بانس ریت چیست ؟

جمعه, ۱۰ مهر ۱۳۹۴، ۰۲:۰۴ ب.ظ
Bounce Rate یا درصد ماندن کاربران در سایت در سئو و بهینه سازی سایت یکی از عوامل مهم سنجش محتوای خوب و بهینه هست، البته محتوا تنها موضوع برای سنجش بانس ریت نیست بلکه موضوعات بسیار زیادی برای سنجش بانس ریت وجود دارد که ما در این مطلب به بررسی مهم ترین آنها میپردازیم، اما قبل از شروع یک تعریف ساده از بانس ریت در ویکی پدیا را نقل قول میکنم : "بانس ریت به طور معمول درصد کاربرانی است که بعد از دیدن یک صفحه از سایت خارج می شوند و نشان دهنده جذابیت سایت برای بازدیدکننده است. هر چه درصد بانس ریت کمتر باشد بهتر است، اگر درصد پرش کاربران یا بانس ریت بالا باشد به این معناست که بازدید کننده های بیشتری بعد از وارد شدن به سایت و بررسی یک صفحه به بازدید سایر صفحات تشویق نشده یا مورد جذابی برای حفظ کاربر در سایت وجود نداشته و کاربران بیشتری بلافاصله بعد از ورود سایت را ترک کرده اند" در ادامه مطلب به بررسی الگوریتم های سنجش Bounce Rate میپردازیم.


• مطالب جذاب و مفید
قطعا یک مطلب جذاب و خوب که بتواند شما را سرگرم کند و برایتان جذاب باشد، شما را وادار به ماندن در آن سایت، و خواندن آن مطلب میکند، شاید عوامل مزاحم کننده مانند تبلیغات که در چند خط پایین تر به آن میپردازیم انگیزه شما را کم کند اما اگر محتوا خوب باشد مجبور به تحمل آن هستید.

• آپدیت منظم و بروز
اگر دقت کرده باشید علم هر روز دارد پیشرفت میکند پس شما نباید به مطالب قبلی خود امیدوار باشید، برای همین بروزرسانی منظم سایت باعث میشود که خواننده مشتاق به خواندن بقیه مطالب بروز شما باشد، همچنین استفاده درست از باکس مطالب جدید، مرتبط و ... باعث بالا رفتن بانس ریت شما میشود، که معمولا اینها به عهده طراح قالب هست.

• مطالب را قسمت بندی کنید
میدانید که همه مایل به خواندن مطالب بلند نیستند، همانطور که در این مطلب توضیح دادم از نوشتن مطالب بلند خودداری کنید، چون نه تنها باعث فرار کاربر میشود، برای خود شما که نویسنده هستید هم خسته کننده خواهد شد، سعی کنید مطالب طولانی مانند آموزش ها را قسمت بندی و ارسال کنید.

• به وبلاگتان مانند یک کتاب نگاه کنید
تا حالا به حاشیه کتاب ها دقت کرده اید ؟ یک حاشیه با رنگ روشن و متن وسط آن، چرا آن ها مانند وبلاگ ها و وبسایت حاشیه ها را پر از تبلیغ نمیکنند ؟ چون میخواهند محیط بهتری برای خواندن فراهم کنند، شما نیز دور و بر مطالبتان را خلوت کنید تا خواننده راحت تر باشد، برای مثال در هر صفحه 5-8 مطلب را قرار دهید و بقیه مطالب را به صفحات بعدی موکول کنید.

• پاپ آپ نزارید
طبق آخرین مطالعات بنده درباره بانس ریت، پاپ آپ بهترین روش برای فراری دادن خواننده است، شاید یک خواننده با بنر ها و پست های تبلیغاتی کنار بیاید اما نمیتواند با یک پنجره که وسط خواندن باز میشود کنار بیاید و از آن سایت سریع فرار میکند.

شاید این روش ها خیلی کلی باشند اما با انجام همین ها میتوانید بانس ریت خوانندگان وبلاگتان را پایین بیاورید، این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگزارید، ممنون از حمایت شما !

توضیح و نکته ای که لازم است بدانید

يكشنبه, ۵ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۰۰ ب.ظ

سلام، من آرش دامن افشان امروز در این مطلب وان بلاگینگ میخواهم برای شما درباره یک نکته صحبت کنم که میتواند برای شما بهترین راه حل باشد، اما بعضی ها آن ها را نقض میکنند و به آن ایمان ندارند زیرا آن را دست کم میگیرند، طبق همیشه رسم وان بلاگینگ این نکته را نیز با مثال توضیح میدهم تا بهتر و راحت تر برای شما دوستان عزیز هضم شود، در ادامه مطلب با وان بلاگینگ باشید.


لینک های خارجی قوی بدهید

خب ابتدا باید کمی درباره لینک های که از درون مطلب میدهیم بگویم، این لینک ها همانطور که در مطلب قبلی نوشتم یکی از موثر ترین روش های لینک بلدینگ هستند و اکثر وبمسترهای ایرانی از دادن لینک خارجی در مطالبشان خودداری میکنند و میترسند که باعث افت رتبه آن ها شوند در حالی که کاملا در اشتباه هستند، شما میتوانید با لینک دادن موثر و دقیق (منظور از دقیق این است که به کلمه و صفحه مرتبط لینک دهید) اعتبار مطلب و سایت خود را بالا ببرید، زیرا وبسایت های بزرگ هیچ وقت شما را رقیب خود نمیدانند و شما نیز نباید خود را رقیب آنها بدانید، اما میتوانید از آن ها استفاده کنید، بهتر است که لینک ها را ساده و بدون تگ های جداگانه ( Alt,Title,Rel) قرار بدید تا طبیعی تر نزد گوگل شناخته شوند، فقط دقت کنید که باید مرتبط باشد بین 1-3 لینک مرتبط میتواند بسیار مفید باشد.

در آخر تقویم محتوا لازم هست ؟

شنبه, ۴ مهر ۱۳۹۴، ۰۸:۳۱ ب.ظ

به نام خدا، اگر یادتان باشد چند هفته پیش که وان بلاگینگ را آغاز کردم یک پست درباره تقویم محتوا نوشتم که هر یک شنبه ها مطلبی در وان بلاگینگ نوشته خواهد شد و این مطلب زمان بندی شده و در راس ساعت 12 ظهر وارد وبلاگ میشود، صادقانه بگویم اوایل که وان بلاگینگ را آغاز کردم خیلی زیاد انرژی و ایده داشتم اما به دلیل حجم بالای کار ها حتی یک روز وان بلاگینگ را بروز نکردم (سر قرار) اما باز ادامه دادم تا چند وقت پیش نوشته آقای میرزائی در لذت وبلاگ نویسی را دیدم و واقعا به آن ایمان آوردم حال نه بخاطر تنبلی و کم کاری اما واقعا یک حرف را درست گفتند :" هر وقت حوصله داشتید بیایید و بنویسید " چرا دروغ بگویم ؟ من واقعا بعضی اوقات حوصله نداشتم که بنویسم اما به مجبور نوشتم و این اصلا برایم خوشایند نبود برای همین تصمیم گرفتم که تقویم محتوای وان بلاگینگ را در حقیقت پیمان محتوای وان بلاگینگ را بشکنم و به صورت آزاد بنویسم و مطمئن باشید و این قول را میدهم بهترین محتوا را برایتان به همراه دوستان خوبم درست خواهم کرد.