آموزش سئو و بهینه سازی

آموزش سئو، وبلاگ نویسی، بازاریابی اینترنتی و مبانی بازاریابی اجتماعی

آموزش سئو و بهینه سازی

آموزش سئو، وبلاگ نویسی، بازاریابی اینترنتی و مبانی بازاریابی اجتماعی

وان بلاگینگ وبلاگ ساده و محتوا محور برای آشنایی وبلاگ نویسان مبتدی و تازه وارد، ساخته شده است تا بتواند با کمک آموزش های تهیه شده توسط تیم مدیریت به آنها یاد بدهد چطور محتوای سبز را وارد وبلاگستان فارسی کنند.

10 دلیل برای روی آوردن دانش آموزش به وبلاگ نویسی

پنجشنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۵، ۰۱:۲۵ ب.ظ

شاید کمی خنده دار باشد، حداقل برای پدر ها و مادر هایی که تنها انتظارشان این است که پسرشان یا دکتر شود یا مهندس، خب چقدر دکتر و مهندس ؟ تصور کنید اگر همه دکتر و مهندس شوند چه کسی ماشین ها را تعمیر کند ؟ چه کسی مبل بسازد ؟ یا چه کسی وبلاگ بنویسید ؟ اگر بتوانید پدر و مادرتان را راضی کنید که یک وبلاگ نویس بشوید (وبلاگ نویسی یک شغل نیست یه حرفه است که در این روزگار باید هر کسی بلد باشد، هنر وبلاگ نویسی زیر شاخه ای از هنر نوشتن است که حال به صورت دیجیتالی رشد کرده است) کار بزرگی کردید. این چند نکته را در نظر داشته باشید تا روحیه خود را بهتر و مشوق تر کنید. اول از همه باید این را بگویم که ما وبلاگ نویسانی داریم که به صورت تفریحی مینویسیند و بر عکس وبلاگ نویسانی که به صورت تخصصی وبلاگ می نویسند، خود من به وبلاگ نویسی مثل یک شغل نگاه نمیکنم من علاقه ای دارم به نوشتن که آن را به وبلاگ نویسی تبدیل کردم...

اما اگر میخواهید وبلاگ نویسی بشوید که برای هر نوشته شما چندین واکنش بیاید باید خیلی بیشتر از بقیه تلاش کنید و بدانید که چکار میکنید (کاری که اکثر وبلاگ نویس های ایرانی نمیکنند) اینطور است که موفق خواهید شد البته با صبر و خواندن و یاد گرفتن هر چیزی، از خواندن اشعار برای بازی کردن با کلمات تا خواندن دستورات نگارشی برای درست نوشتن... هر چه که باشد ما در این چندین نکته میخواهیم به شما بگوییم که چرا در دوران دانش آموزی باید به سمت وبلاگ نویسی رو بیاورید.


چیزی را که دوست دارید بنویسید

فکر میکنم برای بار سوم هست که توی وان بلاگینگ این جمله رو مینویسم و این نکته ای است که واقعا مهم است مخصوصا در دانش آموزان حالا چه دانش آموزی که از عشق می نویسد تا دانش آموزی که از کهکشان راه شیری. چون چیزی است که آن را دوست دارند و در ضمن برای دانش آموزان انتخاب موضوعی که قصد دارند درباره اش بنویسند راحت تر است زیرا آنها به شغل و رابطه شغلشان و فروششان فکر نمیکنند، در کل وبلاگ نویسی یعنی همین نکته و تمام !


نشان دادن تخصص خود

برای هر دانش آموزی مهم است که مردم بدانند چه چیزی بلد است و میخواهد چه کاره شود ؟ میتوانید در وبلاگتان از تخصص خود صحبت کنید بلکه موقعیت کاری برایتان پیش بیاید و بتوانید استخدام شوید اما اینکه تخصص خود شرح دهید برای یک دانش آموز زود است اما برای یک دانشجو که در حال پایان تحصل نه تنها خوب است بلکه یک ضرورت به حساب می‌آید چون به هر حالی او نیاز دارد تا بتواند منبع مالی را برای خود داشته‌باشد حال این شغل مهندسی، پزشکی، کامپیوتری و ... باشد مهم نیست.


توسعه مهارت ارتباط برقرار کردن

یکی از مهم ترین مهارت ها برای هر فردی که قصد دارد در جامعه موفق باشد مهارت ارتباط برقرار کردن است که به اصطلاح عامیانه میگوییند زبان چرب کردن... اگر وبلاگ بنویسید حتما واکنش هایی را در بر دارد که شما باید به آنها پاسخ بدهید و این میتواند به مهارت ارتباط برقرار کردن شما کمک کند.


دوستی با نوشتن

دانش آموزان زیادی هستند که اصلا دوست ندارند بنویسیند. وقتی شما وبلاگ نویس می شوید باید بپذیرید که هفته ای حداقل ۱ تا ۲ نوشته وارد وبلاگتان کنید پس میتوانید دوستی خود را با نوشتن بیشتر کنید و در نهایت نویسنده خوبی بشوید که در هر شرایطی در آینده نیاز دارید که اگر بخواهم مثال بزنم ساده ترینش نوشتن نامه‌های کاری است.


تحقیق کردن

مشکلی که الان در حال پیشرفت بین دانش آموزان هست تحقیق و پژوهش کردن است. متاسفانه دانش آموزان علاقه زیادی به پژوهش ندارند اما وبلاگ نویسی باعث میشود که آنها با چشم بازتر بنویسند و در نتیجه باید یاد بگیرند که تحقیق کنند تا بتوانند راحت تر درباره موضوع خود بنویسیند و این باعث می‌شود که آنها به تحقیق کردن عادت کنند و در نتیجه شاهد بالا رفتن بار علمیِشان بشوند.


ساخت قدرت آنلاین خود

فکر نمیکنم این مورد در ایران جواب بدهد اما شما میتوانید با وبلاگ خود قدرت آنلاین خود را بسازید و بتوانید تخصص خودتون رو نشان بدید که در خارج از ایران اگر خوش شانس باشید یک شغل بدست می آورید اما هنوز در ایران این کار ترویج پیدا نکرده اما امیدواریم که در ادامه از آن استفاده شود...


شروع یک حرفه

وبلاگ نویسی امروزه بسیار محبوب است و تعداد وبلاگ نویس ها به سرعت در حال رشد است. خیلی ساده نیست پیدا کردن یک وبلاگ خوب بین این همه وبلاگ اما شما میتوانید با داشتن یک وبلاگ خوب و موفق برای خوانندگان و جویندگان وبلاگتان در میان آن همه وبلاگ موقعیت خوبی را پیدا کنید و حرفه خود را به آنها یاد بدهید. حرفه ای که شروع میکنید ممکن است نشان گر شغل شما در آینده باشد که در نکته بالا گفته شد...


حفظ توسعه خود

زندگی روند یک توسعه است. ساده ترینش دوستان خود هستند که درحال توسعه هستند و زیاد و زیاد تر میشوند. اگر در این میان وبلاگ نویسی را هم قرار دهیم میتوانید در اینترنت نیز با وبلاگ خود، خود را توسعه دهید که در نکته های بالا به ساخت قدرت آنلاین اشاره شد. در حقیقت همه ما توسعه خود را برای آباد کردن آینده خودمون انتخاب کردیم پس در این دنیا باید قدرت آنلاین خود را هم افزایش بدهیم.


ایجاد شناسنامه ای از حرفه خود

نمیدانم عنوانی که انتخاب کردم خوب است یا نه ؟ شناسنامه ؟ منظورم این است اگر شما یک نجار هستید در وبلاگ خود نمونه مبل ها و میز هایی که ساخیتد را به اشتراک بگذارید و اجازه دهید خوانندگان وبلاگتان بدانند با چه کسی در حال ارتباط هستند و شما چه کاری میتوانید برایشان بکنید ؟ این همان شناسنامه حرفه یا شغل شماست..


سرگرمی مفید

وبلاگ نویسی اگر یک تخصص نباشد حداقل یک سرگرمی مفید است که در بالا اشاره کردیم که میتواند برای شما مفید باشد برای همین است که خیلی ها وبلاگ نویسی را سرگرمی روزانه خود میدانند. اکثرا هم افردای هستند که موقعیت ثابتی دارند و دارند سعی میکنند خود را با وبلاگ نویسی سرگرم کنند و گاهی هم شما را ! برای مثال شما میتوانید گاهی اوقات بجای مطالب تخصصی لیستی از ویدیو های سرگرم کنده یوتیوب را در وبلاگ خود انتشار دهید و ... که هم برای خود و هم برای خوانندگان وبلاگتان سرگرم کننده باشد.


در کل وبلاگ نویسی به شرط به اندازه بودن برای دانش آموزان مفید است. البته گفته شد که اگر به اندازه باشد زیرا اگر زیاد باشد دیگر دانش آموز فرصت درس خواندن ندارد و عقب میماند اما چند روز اول وبلاگ نویسی شما یکم شوق دارید و بعدش سست می‌شوید ولی بعد از مدتی عادت میکنید.


نظرات (۶)

مطلب جالبی بود
موفق باشید.
  • محمدرضا قهرمانی
  • سلام
    ممنون که به ما سر زدید
    شما را دنبال کردم
    این مطلب هم خوب بود
    تا اخرش رو خوندم
    وبلاگ بسیار پر باری دارید
    من از اولین وبلاگتون که توی بلاگ اسکای بود دنبالتون میکردم
    موفق باشید
    پاسخ:
    ممنونم محمد جان، بله نظرات سازنده شما رو توی وبلاگ قدیمی همیشه بیاد دارم.
    امیدوارم تو هم با وبلاگ خوبت به تمام خواسته هات برسی...

    آرش دامن افشان
    ممنون از اینکه دنبالم کردید، شماهم دنبال شدید.
    پاسخ:
    مچکریم...
  • میثم بن احمدعلی
  • دلایل قانع کننده ای بود.
    امیدوارم وقتی پدر ها و مادر ها این مطلب رو میخونند، واقعا درک کنند
    فقط که درس خوندن نیست...
    پاسخ:
    مچکرم میثم جان...
  • سجاد چهره آرا
  • سلام.
    وبلاگتون بار علمی خوبی داره و این خوبه که مقالات به این خوبی رو ترجمه میکنید که افرادی
    که توانایی درک مطالب اینگلیسی را ندارند از مطالب شما استفاده کنند و مهم تر این است که
    این مطالب در زمینه وبلاگ نویسی است. مچکر.
    پاسخ:
    مچکریم از لطف شما سجاد عزیز.
    انشالله با پشتوانه قوی تر ظاهر خواهیم شد..
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی