آموزش سئو و بهینه سازی

آموزش سئو، وبلاگ نویسی، بازاریابی اینترنتی و مبانی بازاریابی اجتماعی

آموزش سئو و بهینه سازی

آموزش سئو، وبلاگ نویسی، بازاریابی اینترنتی و مبانی بازاریابی اجتماعی

وان بلاگینگ وبلاگ ساده و محتوا محور برای آشنایی وبلاگ نویسان مبتدی و تازه وارد، ساخته شده است تا بتواند با کمک آموزش های تهیه شده توسط تیم مدیریت به آنها یاد بدهد چطور محتوای سبز را وارد وبلاگستان فارسی کنند.

توصیه های برای نوشتن یک پست مفید

يكشنبه, ۸ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۰۰ ب.ظ

سلام، امروز در وان بلاگینگ قرار شده است تا با یکدیگر یاد بگیریم که چطور یک پست جذاب، مفید و خوب را ارائه بدهیم، شاید صد ها نوشته و کتاب درباره نوشتن در اینترنت وجود داشته باشد اما این پست وان بلاگینگ متفاوت خواهد بود و از خواندن آن پشیمان نخواهید شد، اما قبل از آن دوست دارم چند تا از مقاله های دوستانم را به شما معرفی کنم تا از خواندن آن ها نیز استفاده کنید، اگر چه در این پست تمام این نکات گفته خواهد شد اما نوشته های دوستان نیز قابل ستایش هستند و نیاز هست که قبل از شروع خواندن نگاهی به آن ها بیاندازید، در ادامه مطلب شروع به توضیح میدهیم و از پست های دوستان استفاده میکنیم.


• یک پست جذاب، با یک عنوان جذاب شروع میشود.

شاید باورتان نشود اما نیمی از کاربران حتی حاضر به خواندن خط اول آن مطلب نیستند و تمام برداشت خود را از عنوان آن مطلب میگیرند، شاید بتوانید با عکس ها و پارازیت بین محتوا مطلب را دلچسب کنید اما میتوانید با یک عنوان مناسب از مقدمه تا نتیجه گیری مطلب را به مخاطب به فهمانید، یک عنوان درست میتواند یک مخاطب را بسازد، برای مثال وقتی مینویسید بسته افزایش درامد تا بسته افزایش درامد تا 300 هزار تومان در روز کدام را میپسندید ؟ مشخص هست که عنوان دوم بهتر و جذاب تر هست. (هر چند در کل موضوع درآمد جذابیت بسیار دارد :D )

• خسته کننده ننویسید، مطلب را به زبان خود بنویسید.

بار ها دیدم و خودم انجام دادم که موضوع را فراموش کردم تنها بخاطر اینکه بسیار رسمی تر بنویسم، خیر اصلا اینطر نباشد که برای یک کلمه موضوع را فراموش کنید، اصلا یک وبلاگ نویس تفاوتش با یک وبمستر این است که زبان خودش را به قلم میارد، خسته کننده نوشتن اصلا جالب نیست، خودتان تصور کنید مطلبی را میخوانید که اصلا جذابیت ندارد و تب را بسته و آن نیاز را پشت گوش میگذارید ؟ آیا دوست دارید مخاطب شما اینطور شود ؟

• مفید بنویسید، هر چه تازه تر بهتر !

مفید بنویسید، به عنوان یک وبمستر و یک وبلاگ نویس اصلا برایم خوشایند نیست که مطالب را بی کیفیت ببینم، زیرا وبلاگ های هرز یا زرد بسیار زیاد هست و دوست ندارم وبلاگ مخاطب خودم را در این دسته ببینم، سعی کنید مطالب یونیک وسبز را وارد وبگاه خودتان بنویسید، زیرا یک وبلاگ نشانه سلیقه و عادت های شماست، اگر مطالب قدیمی و کسل کننده بنویسید هم به خودتان هم به مخاطبتان ضربه زدید،  هر چه تازه تر بهتر ! با اینکه امروزه میلیون ها وبلاگ در موضوعات مختلف وجود دارد اما هنوز موضوعاتی هستند که طرفدار دارند اما نوشته ای درباره آن ها نیست، این موضوعات نیاز به خلاقیت دارند، هر کس خلاقیت بیشتری دارد برنده میشود.

• نوشته های دیگران را بخوانید و از آنها استفاده کنید

اگر دیده باشید بنده همیشه از مطالب رقیبانم در مطالب استفاده میکنم زیرا به مخاطبم احترام میگذارم و دوست دار مخاطبم از مطالب دیگران غافل نباشد، مطمئن باشید که این لینک کردن ها روزی شما را پیروز میکند، به صورت نقل و قول گفته های دیگران را در وبلاگتان بگذارید، سعی نکنید یک رقیب را دشمن خود تایین کنید زیرا به آن به چشم یک دوست نگاه کنید، از انتقاد کردن نترسید، یکی از موضوعاتی که بازدید وبلاگ را زیاد میکند انتقاد کردن از وبلاگ یا سایت های معروف هست، که نمونه آن را در این نوشته بخوانید، اقای میرزائی نیز نوشته جالبی را درباره این پست نوشتند که از اینجا میتوانید بخوانید.

• آخرین نکته، کتاب ننویسید

شما هم اگر تازه وارد وبلاگستان شدید حتما عادت به خواندن مطالب طولانی ندارید، پس سعی نکنید یک کتاب را در قالب یک پست بنویسید، یک نوشته 30 تا 60 خطی برای یک پست مناسب میباشد زیرا با وجود شبکه های اجتماعی دیگر کسی حاضر به خواندن نوشته های بالای 3 خط نیست، که محمد عباسی رد در این پادکست توضیح داده است.


و اما در آخر این مطلب میخواهم نظرتان را درباره این مطلب بدانم، که آیا توضیحات کامل بوده است یا نیاز به تکمیل دارد ؟ اگر موردی دیدی در نظرات بیان کنید تا به پست با نام خودتان اضافه کنم تا دیگران از عقیده های شما با خبر شوند.


پ . ن : متاسفانه نتوانستم مطالب دوستان را بین مطلب جا بدهم برای همین در قالب پی نوشت قرار میدهم تا بخونید و لذت ببرید، ابتدا این مطلب از یک ادمین درباره نحوه صحیح نگارش یک مطلب، و سپس این نوشته محمد عباسی فرد درباره موفقیت در وبلاگ نویسی را بخواند.

نظرات (۵)

سلام ارش
خوبی

بیا ایران تمپ کارت دارم اخرین مظلبمو ببین و پست بزار
سلام ارش عالی بود

:دی راستی منو میشناسی؟

راستی غلط املایی داری

اینطور رو نوشتی اینطر

و تعیین رو نوشتی تایین !!!

خخخ اخریه عجب سوتی بودا :دی فعلا
پاسخ:
سلام، چرا نشناسم مجتبی جان، بله متاسفانه ! امیدوارم موفق باشی :)
  • محمد عباسی فرد
  • چکیده‌ای مفید از مطالبِ راجع‌به این موضوع. استفاده کردم و ممنون آرش جان :)
    اما چند نکته:
    چند وقت پیشا یه جستجویی تو گوگل کردم و فهمیدم ما هیچ وبلاگی با موضوع نقد وبلاگ‌های دیگه نداریم و این موضوع رو توییت هم کردم، به نظرم وجود همچین وبلاگ‌هایی هم لازم و هم مفیدِ، اینا به کنار، من فکر میکنم همچین وبلاگ‌هایی خیلی زود پرمخاطب میشن و خیلی سرصدا راه میندازن احتمالاً. من اگه فرصت داشتم و دست به نقدم خوب بود حتما همچین وبلاگی تخصصی راجع‌به نقد وبلاگها راه اندازی میکردم.
    یه نکته‌ی دیگه هم راجع‌به طولانی بودن پست‌ها هست که به درستی اشاره کردی، من خودم هیچ‌وقت پست‌های طولانی رو نمی‌خونم مگه اینکه دیگه خیلی برام جذاب باشه واگرنه روزنامه‌وار میخونم و تمام. شخصاً سعی میکنم تمام پست‌هام از 700 کاراکتر بیشتر نشه.
    بازم ممنون، همینجور ادامه بده که داری خوب پیش میری :)
    اما یه توصیه‌ی دوستانه هم بهت بگم: سعی کن توی پست‌هات به متن و نگارش اون بیشتر دقت کنی، نبود غلط املایی، رعایت فاصله‌ی حروف و علائم از هم، استفاده از نیم‌فاصله و... خیلی میتونه تو بهتر دیده شدن مطالبت کمک کنه.
    موفق باشی :)
    پاسخ:
    لطف شما محمد عزیز به من بینهایت هستش، برای نگارش سعی میکنم اما نمیتونم و خودم لذت وبلاگ نویسی رو در راحت نوشتن میدونم اما غلط های املایی رو حتما برطرف میکنم :)
    ممنون بابت دنبال کردن وبلاگ
    سلام خوب هستی ارش؟
    مطلب جالب و پرمحتوایی بود مخصوصا نکته اخرش که یکی از معظلات وبلاگستان فارسی ست در حال حاضر
    ی سوال در مورد سئو و اینا داشتم
    این سایت منه
    vclearn.ir
    محتواش برنامه نویسی هست.من ایده هایی دارم که قراره روش اجرا کنم ولی حالتشو میخوام از تو بپرسم که کدوم بهتره.ایده های ناب :)
    ببین به نظرت ی ایندکس خوشکل بزارم تو صفحه اول و برای دیدن اموزش ها ،کد ها و چیزای دیگه تو این ادرس ها وردپرس نصب کنم؟
    vclearn.ir/acc برای اموزش برنامه نویسی
    vclearn.ir/code برای کد های اماده
    و.....
    یا مثلا همه ی اینا رو در صفحه اول ویک وردپرس قرار بدم و وردپرس رو روی صفحه اول بزارم مثل سایت سون لرن که همه ی کد ها و اموزش ها در دامین اصلی هست؟

    از نظر سئو و ایندکس گوگل و از نظر جذابیت و ایده و اینا به نظرت کدوم از این کارا بهتره؟
    ممنون
    ممنون
    پاسخ:
    سلام، وحید جان من خودم به شخصه مورد دوم یعنی قرار دادن اموزش ها در یک سایت ولی در موشوعات مختلف رو میپسندم، چون برای سایت های تجاری بیشتر مورد دوم استفاده میشه.
    مفید بود. باهاتون موافقم
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی