آموزش سئو و بهینه سازی

آموزش سئو، وبلاگ نویسی، بازاریابی اینترنتی و مبانی بازاریابی اجتماعی

آموزش سئو و بهینه سازی

آموزش سئو، وبلاگ نویسی، بازاریابی اینترنتی و مبانی بازاریابی اجتماعی

وان بلاگینگ وبلاگ ساده و محتوا محور برای آشنایی وبلاگ نویسان مبتدی و تازه وارد، ساخته شده است تا بتواند با کمک آموزش های تهیه شده توسط تیم مدیریت به آنها یاد بدهد چطور محتوای سبز را وارد وبلاگستان فارسی کنند.

7 نکته برای نوشتن بهتر محتوای آموزشی

چهارشنبه, ۸ دی ۱۳۹۵، ۰۶:۰۰ ب.ظ

بهتر است که شما به کاربرانتان محتوا را انتقال دهید تا اینکه، آنها محتوا را دریافت کنند. این باعث می‌شود که خوانندگان بیشتری جذب کنید و در نهایت بازدید وبلاگ خود را افزایش بدهید. یکی از راه هایی که می‌توانید برای انتقال مطالب به کاربران بکنید، نوشتن محتوای آموزشی است. شما باید به یک معلم تاثیر گذار تبدیل بشوید تا بتوانید به سادگی مطالب را در مغز دانش آموزانتان بگنجانید. ما به شما می‌گوییم چگونه این کار را بکنید.

چرا محتوای آموزشی بسیار تاثیر گذار است ؟

عملی بودن: محتوای آموزشی، عملی است. یعنی پتانسیل این را دارد که زندگی یک شخص را تغییر دهد و فقط برای سرگرمی نیست.


تقاضا: مردم همیشه به محتوای آموزشی علاقه دارند زیرا هیچ کس همه چیز را نمی‌داند و برای همین همیشه از این جور محتوا ها استقبال می‌کنند.


فرصت: بخاطر اینکه مقالات و محتوا های آموزشی در ارزش و فرم های مختلفی وجود دارند، در همه زمینه ها شما فرصت های بی شماری برای توسعه دارید. (منظور از توسعه افزایش خوانندگانتان است.)


بهینه سازی جستجو: محتوای آموزشی همچنین با ارزش هست زیرا مردم همواره به صورت آنلاین درباره اش جستجو می‌کنند و این یک استراتژی قابل قبول برای افزایش رتبه در موتور های جستجو گر هست.


چگونه به معلمی بهتر تبدیل شویم ؟ (در نوشتن)

یک حل کننده مشکل باشید: یکی از راه هایی که می‌تواند شما را به یک معلم خوب تبدیل کند، بازی با مشکلات محتلف است. بجای اینکه سعی کنید محتوای آموزشی را تولید کنید که قبلا تولید شده است، سعی کنید مشکلات محتلف آن آموزش را حل و منتشر کنید. برای مثال اگر محتوای شما درباره پختن کوکی در چه زمان و دمایی است، تمرکز خودتان را در آموزش به چگونگی ترد یا نرم درست کردن کوکی ها کنید. این رویکرد می‌تواند محتوای شما را پر مخاطب‌ر کند.

به طور اختصاصی در یک زمینه بنویسید: هنگامی که شروع به نوشتن می‌کنید، بهتر است که درباره یک موضوع خاص بنویسید نه برای مخاطبان عام! اینکار ممکن است باعث شود که مخاطبان کمتری را جذب کنید اما حداقل مخاطبانی را جذب می‌کنید که به مطالبتان اهمیت می‌دهند و با آن ارتباط برقرار می‌کنند. داشتن صد خواننده وفادار بهتر از هزار خواننده بی ثبات است. مخصوصا، هنگامی که در ابتدا دنبال پیدا کردن جای پای خود در نوشتن هستید.


به روش های مختلف آموزش دهید: هیچ کسی به یک روش مشخص یاد نمی‌گیرد. در حیقیت دها روش مختلف برای یادگیری وجود دارد که روی چکونگی دریافت و تفسیر اطلاعات تاثیر می‌گذارد. این می‌تواند برای خوانندگان مفید و برای شما سودمند باشد که صورت های مختلفی که می‌توانید آموزش تهیه کنید. برای مثال محتوای متنی، محتوای بصری و هر وقت توانستید محتوای صوتی و تصویری !

استفاده از داستان سرایی برای آموزش: وقتی شما از داستان سرایی برای آموزش استفاده می‌کنید، این آموزش بیشتر شبیه به یک سرگرمی می‌شود ولی تاثیر خود را می‌گذارد و اغلب اوقات از این روش برای آموزش های بلند و خسته کننده استفاده می‌شود.

از رقبای خود یاد بگیرید: شانسه دیگه، شما اولین کسی نیستید که محتوای آموزشی در موضوع مورد خاصتان می‌نویسید. زمانی را برای تحقیق درباره ی رقبایتان اختصاص دهید و ببینید آنها چه می‌نویسند، چگونه آن را ارائه می‌دهند و خوانندگان وبلاگشان چگونه ظاهر می‌شوند. البته مراقب باشید که به صورت مستقیم تاکتیک های آنان را کپی نکنید، ولی سعی کنید که از آنها درس بگیرید و در نوشته هایتان از آن استفاده کنید.

میانه رو باشید: معلم های خوب از یک تاکتیک برای مدت طولانی استفاده نمی‌کنند. آن ها تشخیص می‌دهند که در چه زمانی، چه تاکتیکی بر روی دانش آموزان تاثیر گذارتر است. چشم هاتونو باز کنین و ببینید کدام یک از مطالب تان تاثیر گذار تر بوده، و در چه زمانی و  چطور؟ هر چقدر که شما بیشتر یاد بگیرید و هر چقدر بیشتر وقت بر روی تنظیم رویکردتان بگذارید، پتانسیل بیشتری برای رشد پیدا می‌کنید و در آخر از نتیجه‌اش لذت می‌برید. 

دنبال بازخورد باشید: دنبال بازخورد خوانندگان و دانش آموزانتان تا چین هم که شده، بروید. کامنت هایی که در انتهای پست‌تان می نویسند یا بازخورد هایی که در شبکه های اجتماعی می‌گویند را تحلیل و بررسی کنید و حتی اگر لازم بود یک نظرسنجی در سایتتان قرار بدهید و داده ها را تحلیل کنید. این بهترین کار برای کشف نقاط ضعف و نقاط قوتتان است. 

شما احتمالا در یه شب به یک نویسنده محتوای آموزشی خوب تبدیل نخواهید شد؛ اما گذاشتن زمان، تمرین، تمرین و تمایل به یادگیری می‌تواند کمک کند. هیچ محدودیتی در تبدیل شدن مطالب شما به مطالب بی نظیر وجود ندارد. 

اما فراموش نکنید همیشه بین دانش آموزان و معلم یک رابطه دو طرفه است. اگر شما بتوانید دانش آموزانتان را بفهمید، می‌توانید مطالبی بهتر و قدرتمند تر برایشان تهیه کنید و چیزی را تهیه کنید که آنها دقیقا به آن نیاز دارند.


با افتخار تهیه شده توسط وان بلاگینگ و ترجمه شده از DailyBlogtips

نظرات (۱)

  • سیّد محمّد جعاوله
  • عالیست.
    پاسخ:
    مچکر :)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی