آموزش سئو و بهینه سازی

آموزش سئو، وبلاگ نویسی، بازاریابی اینترنتی و مبانی بازاریابی اجتماعی

آموزش سئو و بهینه سازی

آموزش سئو، وبلاگ نویسی، بازاریابی اینترنتی و مبانی بازاریابی اجتماعی

وان بلاگینگ وبلاگ ساده و محتوا محور برای آشنایی وبلاگ نویسان مبتدی و تازه وارد، ساخته شده است تا بتواند با کمک آموزش های تهیه شده توسط تیم مدیریت به آنها یاد بدهد چطور محتوای سبز را وارد وبلاگستان فارسی کنند.

۳ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

لینک های هفتگی (1)

پنجشنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۵، ۱۲:۲۹ ب.ظ
قبلا در وان بلاگینگ صفحه ای وحود داشت به نام «لینک هایی که ارزش خواندن دارند» و من هر وقت مطلبی رو می خوندم و احساس می کردم مفید هست داخل اون صفحه قرار میدادم. وقتی قالب رو عوض کردیم مجبور شدم اون صفحه رو ببندم. اما نمیتونستم از مطالب خوبی که هر روز می خونم بگذرم. اون ها رو نشان دار (Bookmark) می کردم و منتظر روزی بودم که اون ها رو شیر کنم. 

دیشب که به صورت اتفاقی با یک صفحه نوت پد توی کامپیوتر رو به رو شدم لینک ها رو دیدم. تصمیم گرفتم که به صورت هفتگی لینک هایی رو براتون به اشتراک بگذارم. هر هفته پنج شنبه یک مطلب جدید با عنوان لینک های هفتگی وارد وان بلاگینگ خواهد شد که فقط به وبلاگ نویسی ربطی ندارد بلکه در تمام موضوعات لینک هایی گذاشته خواهند شد که کم کم برایتان جا خواهد افتاد.

فکر میکنم با این کار فرهنگ وبلاگ خوانی هم رواج پیدا کند، شاید !

روزانه جالب خود را بنویسید

جمعه, ۲۱ آبان ۱۳۹۵، ۰۱:۳۹ ب.ظ

سلامی دیگر خدمت خوانندگان، امروز زمانی که داشتم فید وبلاگ های مورد علاقه ام را چک می‌کردم به 3 وبلاگ جدید برخوردم که برایم جالب بود چطور وارد فید من شدم. من هم که وبلاگ خوان تشنه ای هستم پس بی درنگ سه وبلاگ را باز کردم و دیدم که اتفاقا چه خوب که این وبلاگ ها به فید من اضافه شده اند. سه نوجوان (مثل خودم) دارند روزانه های خودشان را وبلاگ نویسی می‌کنند. همینطور که داشتم یکی از یکی مطالب را از بر می‌کردم متوجه شدم که یک روز، یکی از آنها نوشته ای نگذاشته است. برایم جالب بود که عقیده ام را در یک نوشته بیان کنم، باشد که شاید استفاده کنند.

روزانه نویسی، خوب یا بد؟ 

اگر بخواهم نظر سئو و گوگل را پیش بیاورم که نباید نوشت، اما اگر نظر یک وبلاگ نویس کم تجربه رو بخواید بدونید. بنویسید! من خودم هم زمانی که وبلاگم خیلی ساکت شده بود شروع کردم و داستان روزانه ام را می‌نوشتم. خیلی هم خوب، وبلاگتان می‌شود دفترچه خاطراتی که امیدوارم وقتی پس از چند ماهی به آن سر می‌زنید، نگویید، کجایی خوشبختی ؟ :D

مشکلات پیش رو در روزانه نویسی

باید قبول کرد که تمام روز های ما قشنگ نیستند. شاید هم بقیه روز ها زیبا نباشند و خیلی از ما، یا میشه گفت همه ما اکثرا روز های عادی داریم. یک صبح، یک ظهر و یک شب ! اما وبلاگ نویسی درباره ظهر و شب قطعا آنقدر جذاب است که می‌تواند شما را وادار به روزانه نویسی کند. 
آقای میرزائی در یکی از نوشته لذت وبلاگ نویسی بیان کردند که وبلاگ نویسی یعنی انتقال تجربه ها، چه بسا اگر مشکلاتتان را در این نوشته ها و روش های برطرف کردن انها (کار های اداری، معمولی و ..) بنویسید خیلی ها دیگر نیاز به طی کردن آن پیچ و خمی که شما طی کرده اید نباشند.

 اما مشکلاتش چیست ؟ 
ما روز هایی داریم که برایمان بد بوده اند. اتفاقی ناگوارکه باعث شده ما رنجور بشویم. باید آنها را بنویسیم ؟ چه لزومی دارد زندگی شخصی ام را بنویسم ؟ سوالاتی از این قبیل هست که ذهن شما را درگیر می‌کنند. 

اول باید گفت که اولا شما دارید داستان زندگیتان را می‌نویسید، می‌توانید جاهایی را حذف کنید، اما نباید جایی را اضافه کنید. داستان علمی تخیلی که نمی‌نویسید ! پس روزانه نویسی می‌تواند راجب زندگی کاریتان باشد نه شخصی !

در جواب سوال اول باید همانطور که همیشه می‌گویم گفت : وبلاگ نویسی، یعنی آزادی! شما حق دارید هر کاری که فکر می‌کنید درست است یا آن را دوست دارید بکنید؛ کسی به شما نمی‌گوید که شما چرا فلان چیز را ذکر نکردید و .. 


و اما یک خواهش

به این دلیل که هدف وان بلاگینگ و من بهتر کردن وضعیت محتوای وبلاگستان فارسی است، لطفا سعی کنید روزانه های جالب خود را بنویسید. به شما قول می‌دهم مخاطب بیشتری جذب خواهید کرد، این تنها یک خواهش است !


آیا خودتان، وبلاگ خودتان را می خوانید؟

چهارشنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۵، ۰۶:۳۶ ب.ظ
همیشه هر وقت می خواهیم بفهمیم که چقدر خوب وبلاگ نویسی می‌کنیم، یک مطلب می‌نویسیم و منتظر بازتاب آن می شویم. یک کار متداول برای تمام وبلاگ نویسان که می توانند خود را محک بزنند اما اگر علاوه بر وبلاگ نویس، وبلاگ خوان خوبی هم هستید یک پیشنهاد دارم، شاید بدرد وبلاگ نخوان ها هم بخورد! ما حداقل روزانه به یک یا دو وبلاگ سر میزنیم، حالا شاید وبلاگ مورد علاقه مان باشد، یا موضوع و خبر مهمی را قرار است پخش کند یا شاید وبلاگ دوستمان باشد. بنظر شما چه باعث شده که شما آن وبلاگ را Bookmark کنید و هر روز به آن سر بزنید؟

اگر می خواهید وبلاگتان را محک بزنید، ببینید آیا خودتان حاضرید وقتتان را صرف خواندن وبلاگتان کنید؟ این یک سوال جدی است. خود را جای مخاطب قرار دهید و وبلاگتان را تحلیل کنید. در زیر سعی کردم مهم ترین نقاط قوت و ضعف وبلاگ ها را بیان کنم که شما با توجه به آنها، یک نمره کلی از وبلاگتان را بدست بیاورید.

عنوان های مطالب

عنوان یا تیتر های مطالب مهم ترین بخش یک وبلاگ هستند. وبلاگ یعنی مطلب، و مطلب یعنی موضوع مطلب، پس تیتر ها مهم هستند و اگر نتوانید یک عنوان جذاب بنویسید یک ضعف جدی در وبلاگ نویسی دارید. برای ارتقا این مهارت خودتان می توانید مطلب «چگونه برای پست هایمان تیتر مناسب انتخاب کنیم؟» از حمید گنجی رو بخونید.

محتوا یا مطلب ها

محتوای یک وبلاگ همان قدر که مهم و نقطه قوت یک وبلاگ هست می تواند خطرناک باشد، اگر محتوایی بنویسید که باعث کسل کردن و زدن کاربران از ادامه دادن به خواندن آن مطلب شود، یک نقطه ضعف بسیار بد دارید. چگونه این را تشخیص دهید ؟ معمولا مطالبی که دارای غلط های دستور زبانی (Grammar) و املایی بیش از حد باشند باعث می شوند مخاطب زده شود.


نظر ها

اگر وبلاگتان تازه تاسیس هست از این مورد صرف نظر کنید اما اگر وبلاگی دارید که چهار ماه یا بیشتر عمر دارد این گزینه باید حتما چک شود. به گفته محمد عباسی فرد عزیز، کامنت ها یا نظر ها می توانند ادامه یک مطلب را بسازند. پس مراقب باشید ضمن ارائه آزادی بیان به مخاطبان و انتقاد کردن، حد معمول را رعایت کنید. ادب و احترام با مخاطبان باعث می شود که او را شیفته وبلاگ خود کنید.

و در نهایت، درباره من

صفحه درباره من می تواند به مخاطب شما بگوید دارد نوشته چه کسی را می خواند و این قلم کیست؟ طرز فکر شما چگونه است و شما چه کار می کنید؟ گاهی اوقات داستان زندگیتان را بیان می کند و هزاران کار دیگر. صفحه درباره من می تواند کاری کند که مخاطب شما جذب وبلاگ شود یا برعکس! صفحه درباره من رو طوری بخوانید که انگار اصلا خودتان را نمی شناسید. آیا اطلاعات کافی را رسانده اید؟ اگر خیر باید تلاش کنید آن را کامل کنید و اگر نه که دیگر اینجا تحلیل به پایان رسیده است.

حال به نظر خودتان حاضرید وبلاگ خودتان را بخوانید ؟ نقاط ضعف و نقاط قوت را Highlight کنید و پی آنها را بگیرید.