آموزش سئو و بهینه سازی

آموزش سئو، وبلاگ نویسی، بازاریابی اینترنتی و مبانی بازاریابی اجتماعی

آموزش سئو و بهینه سازی

آموزش سئو، وبلاگ نویسی، بازاریابی اینترنتی و مبانی بازاریابی اجتماعی

وان بلاگینگ وبلاگ ساده و محتوا محور برای آشنایی وبلاگ نویسان مبتدی و تازه وارد، ساخته شده است تا بتواند با کمک آموزش های تهیه شده توسط تیم مدیریت به آنها یاد بدهد چطور محتوای سبز را وارد وبلاگستان فارسی کنند.

خلاقیت در وبلاگ نویسی
مدتی بود که در وبلاگ نویسی ناتوان بودم یا بهتر است بگویم، در دوره فلج نوشتن بودم. راه حل های زیادی را پیدا کردم، همه را امتحان کردم و خیلی ها که بدردنخور بودن را از ذهنم بیرون انداختم و هر روز دنبال راه حل بهتری برای این دوره هستم. وقتی مطلب "چرا وبلاگ نویسی در گذر زمان سخت تر می شود؟" را در وبلاگ شخصی ام نوشتم، راه حلی را یافته بودم، الان هم از آن راه حل استفاده می کنم ولی در این مدت راه حل های بهتری هم یافته‌ام، امروز قرار است با هم نگاهی به راه حل های که در 2 ماه اخیر پیدا کرده ام بیاندازیم.

اگر وبلاگ نخوانید، نمی توانید بنویسید

"وبلاگ نویسی فقط به نوشتن، ختم نمی‌شود" خیلی ها به این جمله اعتقاد دارند، و به همان اندازه افرادی هستند که می گویند این جمله غلط هست، من حق را به کسی نمی‌دهم ولی خودم جزء دسته اول هستم. وبلاگ خواندن و فعال بودن در وبلاگستان، نقد مطالب دیگر وبلاگ نویسان، فعالیت مستمر در شبکه های اجتماعی و با خبر بودن از دنیای اطراف خود همه جزء وبلاگ نویسی هستند، یک وبلاگ نویس باید با چشم باز بنویسد، اگر شما مال 10 سال پیش باشید و بخواهید امروز بنویسید، نه تنها مخاطب جذب نمی کنید بلکه وقتتان را هم تلف می کنید. خواندن روزانه مطالب وبلاگ هایی که دوستشان دارید به شما کمک می کند بهتر بنویسید، عضو شدن در چند کانال تلگرامی خوب و مفید، فالو کردن چند پیج اینستای خوب و قدم زدن در خیابان ها مطالب وبلاگتان را جذاب تر می کند.

کتاب بخوانید و رادیو گوش بدهید

آخرین باری که کتاب خوانده ام، دقیقا روز های بعد از نمایشگاه کتاب بود، شخصا به خواندن کتاب علاقه ای ندارم، ولی به همه توصیه می کنم کتاب بخوانند، کتاب ها گنجی از خلاقیت، کلمات و جمله ها هستند، وبلاگ نویس هایی که کتاب های بیشتری می خوانند معمولا نوشته های تاثیرگذارتری نسبت به وبلاگ نویسانی که کتاب نمی خوانند می نویسند، کتاب ها، افکار شما را شکل می دهند و افکار شما مطالب وبلاگتان را. خواندن روزانه 10 برگ از کتاب نویسنده مورد علاقه تان تاثیر بسزایی روی مطالب وبلاگتان می گذارد. رادیو گوش بدهید، به دلایل کم اهمیت بودن رادیو بین مردم، نمی توان این رسانه خوب را از دست بدهید، معمولا در رادیو بهترین خبر ها و بهترین کلمات استفاده می شوند. خود من هر روز صبح وقتی در تاکسی می شینم، بجای آهنگ رادیو گوش می کنم، رادیو رسانه ی کلمات هست، پس بدانید تک تک کلماتی که توسط گوینده گفته می شود، حرفی برای گفتن دارد، اگر واقعا نمی توانید رادیو گوش دهید، پادکست ها را جایگزین آهنگ های بعد از صبحانه‌تان کنید.

یوتیوب، منبع ایده هاست

یوتیوب، یکی از بزرگ ترین شبکه های اجتماعی در دنیا هست، کافی است کمی زبان انگلیسی‌تان خوب باشد، همیشه گفتند که تصاویر بهتر از نوشته ها منظور را بیان می کنند ولی هنر وبلاگ نویس این است که به جای تصویر با کلمات منظورش را بیان کند. شما به عنوان یک وبلاگ نویس می توانید از تک تک ویدیو های یوتیوب ایده بگیرید و آنها را در وبلاگتان اجرا کنید. برای مثال می توانید از اماکن تاریخی شهرتان بازدید کنید و عکس هایی را بگیرید و همزمان در متن، حال و هوای آنجا را توصیف کنید. غذاهای معروف شهرتان را بخورید آن ها را توصیف کنید، با دوستانتان جمع شوید و یک روز خوب را با هم سپری کنید، آخر شب آن را روز را در وبلاگتان بازگو کنید و هزاران ایده دیگر که در یوتیوب هر روز توسط یوتیوبر های مختلف اجرا می شود. همچنین یوتیوب به روند یادگیری زبان انگلیسی‌تان کمک می کند و به جرات می توانم بگویم جواب 90% سوالات شما را دارد. 

نتیجه گیری

کارهای زیادی هست که می تواند به روند وبلاگ نویسی شما کمک کند، شما باید خودتان دست به کار شوید و آنها را پیدا کنید؛ شما نوشیدن یک فنجان قهوه قبل از شروع کردن به نوشتن، خلاقیت شما را در به کار بردن کلمات بهتر کند، شاید هم گوش دادن به صدای همایون شجریان باعث ایجاد اغراق در مطالبتان شود، خودتان باید شکارچی خودتان باشید، بجای ماهی گرفتن، باید ماهی‌گیری یاد بگیرید.

نظرات (۱)

خوب بود. اصولا وبلاگ نویسی کار نسبتا وقت گیری به حساب میاد و باید براش وقت بذاری، ولی ارزشش رو داره.
پاسخ:
بله، قطعا :دی ولی لذت بخشه ..
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی