آموزش سئو و بهینه سازی

آموزش سئو، وبلاگ نویسی، بازاریابی اینترنتی و مبانی بازاریابی اجتماعی

آموزش سئو و بهینه سازی

آموزش سئو، وبلاگ نویسی، بازاریابی اینترنتی و مبانی بازاریابی اجتماعی

وان بلاگینگ وبلاگ ساده و محتوا محور برای آشنایی وبلاگ نویسان مبتدی و تازه وارد، ساخته شده است تا بتواند با کمک آموزش های تهیه شده توسط تیم مدیریت به آنها یاد بدهد چطور محتوای سبز را وارد وبلاگستان فارسی کنند.

کامنت اِسپم ممنوع

چهارشنبه, ۸ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۸:۲۵ ب.ظ

کامنت یا نظر یکی از مهمترین قسمت های یک وبلاگ نویس است. از نظر من وبلاگی که بخش نظرات نداشته باشد یا آن را غیر فعال کرده باشد بی هویت است. توی قسمت نظرات میتوان خیلی کار ها کرد. محمد عباسی فرد نکاتی را درباره اینکه چگونه کامنت اسپم ندهیم نوشته است که باید بخونید. اما قبلش بدانید که این پست پیش از اینکه یک لینک آموزشی باشد یک فرهنگ سازی است. کاری ندارم با کسانی که در بخش نظرات چت میکنند و ... اما خوب است اینها را بدانید.


«وبلاگ خوبی داری به وبلاگ من هم سر بزن» همیشه فکر می‌کردم نسل این نوع کامنت‌گذاران دیگر منقرض شده است اما هنوز شاهد چنین کامنت‌هایی در بعضی وبلاگ‌ها هستم و متاسفانه یا خوشبختانه هنوز باید شاهد این نسل طلایی باشیم، اگر می‌خواهید حرفه‌ای وبلاگ‌نویسی کنید پس باید حرفه‌ای هم کامنت بگذارید.

تشکر نکنیم

«ممنون، مطلب خوبی بود» خواهش می‌کنم،‌ قابلی نداشت :)

فکر می‌کنم برای تشکر از یک مطلب خوب راه‌های بهتری هم باشد مثل رای مثبت دادن به آن مطلب و یا حتی به اشتراک گذاشتن آن مطلب که به بهتر دیده شدن آن هم کمک می‌کند.


به متن اصلی چیزی اضافه کنیم

من اعتقاد دارم نظرات یک مطلب ادامه‌ی همان نوشته است، به همین دلیل ارزشی برابر میان متن اصلی و نظرهای ارسالی قائل هستم. پس بیاییم با ارسال دانسته‌های خود راجع‌ به موضوعات بیان شده محتوای نوشته شده را کامل‌تر کنیم و خواننده‌های آن مطلب را آگاه‌تر...


بخش نظرات را درست طراحی کنیم

در ادامه‌ی گفته‌های بالا مبنی بر ارزش برابر میان متن اصلی و بخش نظرات و اینکه نظرات یک مطلب دنباله‌ی متن اصلی هستند، از سایز فونت یکسان برای متن اصلی و بخش نظرات استفاده کنیم. اینگونه به مخاطب و نظرات ارسالی‌اش احترام بیشتری نیز می‌گزاریم.


نویسنده را به چالش بکشید

کسی که وبلاگ می‌نویسد دلیل بر این نیست که همواره نوشته‌هایش درست و راه‌گشا باشد، از ابراز نظرات و عقاید مخالف نوشته‌های وبلاگ‌نویسان نترسید. بحث کنید اما منطقی در عین حفظ احترام و ادب.


نظری ارسال نکنیم بهتر است

گاهی پیش می‌آید مطلبی می‌خوانیم که خوب است اما چیزی جز تشکر به ذهن نمی‌رسد پس فقط با گزینه‌ی تشکر،‌تشکر خود را ثبت کنیم. گاهی نویسنده‌ی مطلب دوست ماست، ‌نه او باید توقع داشته باشد ما برای تمام مطالبش نظر بگذاریم و نه ما باید دچار رو در وایسی شویم.

گاهی هم دوست داریم خودی نشان دهیم،‌ در واقع می‌خواهیم بگوییم من هم هستم و حتما لینک وبلاگمان را هم درج می‌کنیم برای دیده شدن. تجربه نشان داده است هرچه نظرات ارسالی خود را با این نگرش، خوب هم بنویسیم آخرش می‌شود همان عبارت همیشگی...

 وبلاگ خوبی داری به وبلاگ من هم سر بزن :)


اینها تنها نکاتی ساده بودند که میتوانید از همین امروز شروع کنید و آن ها را عملی کنید.

نظرات (۶)

ممنون مطلب خیلی خوبی خوب زحمت کشیدید
پاسخ:
خواهش میکنم
با سلام
مطلب شما لینک شد.
پاسخ:
مچکر/...
تشکر
من تو وبلاگم داستان مینویسم
یکی هست هر دفعه میاد مینویسه خوب بود استفاده کردم 😂
بنظر شما چه استفاده ای از داستان میتونسته کرده باشه؟😶
پاسخ:
رفتن یک لینک از توی صفحه شما...

وبلاگی که کامنت گذاری نداشته باشد وبلاگ نیست.
خخخخ
با این پست شما،من با ترس و لرز دارم کامنت میذارم :))))))
متاسفانه وبلاگی ها برای خودشان یک قانون نانوشته ای درست کرده اند از این قرار: هر کسی برای من کامنت بگذارد،من هم برایش کامنت می گذارم.
قبلا کامنت های بی ربطی دریافت می کردم و مشخص بود که طرف پست من را نخوانده و فقط خواسته کامنت بگذارد که من هم بروم جبران کنم.
پاسخ:
بله متاسفانه اینجور کامنت ها بسیار رواج پیدا کرده است.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی