در اواخر سال 94 چگونه پستی بگذاریم ؟
- ۰ نظر
- ۲۶ اسفند ۹۴ ، ۱۹:۱۰
اگر نگوییم عنوان مطلب، مهمترین قسمت آن است؛ اغراق نکردهایم. کمی به وبگردی روزانه خود بنگرید. موتورهای جستجو، فیدهای آراساس، خبرنامههای ایمیلی، پیامهای حاوی لینک تلگرام و ...، چه چیزی به دهنتان میرسد؟ اولین چیزی که در این مکانها میبینید، چیست؟ درست است، عنوان مطالب! دنیای مجازی ما امروزه با انبوهی از اطلاعات پر شده است و هرروز که از خواب برمیخیزیم، با بمبی از محتواهای مختلف روبرو میشویم. چشم انسان نیز مانند اسکنری هوشمند، تکتک عنوانها را شناسایی میکند و در صورت تمایل شخص، به مغز دستور میدهد برروی آن کلیک کند.
ما بلاگران نیز در این زمانه مانند سربازان پشت مسلسلی هستیم که باید مردم عامه را با مطالب خود به رگبار ببندیم، اما آیا همه این تیرها به هدف خواهد خورد؟ قطعا خیر! در این جنگ بیامان عنوانهایی به هدف خواهند خورد که اولا جذاب باشند و دوما به مزاق موتورهای جستجو خوش بیایند.
جذاب باشند یعنی چه؟ خب برای اینکه یک عنوان جذاب داشتهباشیم، باید بتوانیم در یک عبارت کل مطلب را خلاصه کنیم. اینکه مطلب در مورد چی هست و قراره کدامیک از نیاز ما را رفع کند. باید عنوان خلاقانه و بروز باشد. کلیشهای نباشد. سوال بپرسید. سعی کنید از کلمات مجذوبکننده در عنوان استفاده کنید، مانند: بهترین، قویترین، ترسناکترین، جدیدترین، رایگان، پرفروشترین، ارزانترین و ... . سعی کنید از فعلهای مجذوبکننده استفاده کنید، مانند: کشف کنید، لذت ببرید، مواظب باشید، نگران نباشید و ... .
فاکتور بعدی، بهینهکردن عنوان برای موتورهای جستجو است. برای موفقشدن در این قسمت شما باید به موضوع خود نگاهی بیاندازید و بعد تصمیم بگیرید. اما بطور کلی بیشتری عبارتهایی که کاربران جستجو میکنند، عبارتهای مجهول و پرسشی است. برای درک بهتر به مثالهای زیر توجه کنید:
عنوانهای مجهول مناسب بلاگهای مختلف:
در پیرامون پست قبلی که با عنوان "توصیه هایی برای نوشتن یک پست خوب" قرار داده شد امروز میخواهم کمی تخصصی تر بنویسیم که چرا بعضی وبلاگها با داشتن دامنه خوب، قالب بهینه و سئو شده اما هنوز هم در رتبه های بالا دیده نمی شوند و بر عکس سایت هایی با دامنه های نا مناسب و ... در صدر نتایج هستند، شاید الان اولین دلیل را نداشتن بک لینک بدانید اما در این مطلب قرار نیست درباره بک لینک صحبت کنیم و بک لینک را فعلا معیار قرار نمیدهیم.