آموزش سئو و بهینه سازی

آموزش سئو، وبلاگ نویسی، بازاریابی اینترنتی و مبانی بازاریابی اجتماعی

آموزش سئو و بهینه سازی

آموزش سئو، وبلاگ نویسی، بازاریابی اینترنتی و مبانی بازاریابی اجتماعی

وان بلاگینگ وبلاگ ساده و محتوا محور برای آشنایی وبلاگ نویسان مبتدی و تازه وارد، ساخته شده است تا بتواند با کمک آموزش های تهیه شده توسط تیم مدیریت به آنها یاد بدهد چطور محتوای سبز را وارد وبلاگستان فارسی کنند.

آیا خودتان، وبلاگ خودتان را می خوانید؟

چهارشنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۵، ۰۶:۳۶ ب.ظ
همیشه هر وقت می خواهیم بفهمیم که چقدر خوب وبلاگ نویسی می‌کنیم، یک مطلب می‌نویسیم و منتظر بازتاب آن می شویم. یک کار متداول برای تمام وبلاگ نویسان که می توانند خود را محک بزنند اما اگر علاوه بر وبلاگ نویس، وبلاگ خوان خوبی هم هستید یک پیشنهاد دارم، شاید بدرد وبلاگ نخوان ها هم بخورد! ما حداقل روزانه به یک یا دو وبلاگ سر میزنیم، حالا شاید وبلاگ مورد علاقه مان باشد، یا موضوع و خبر مهمی را قرار است پخش کند یا شاید وبلاگ دوستمان باشد. بنظر شما چه باعث شده که شما آن وبلاگ را Bookmark کنید و هر روز به آن سر بزنید؟

اگر می خواهید وبلاگتان را محک بزنید، ببینید آیا خودتان حاضرید وقتتان را صرف خواندن وبلاگتان کنید؟ این یک سوال جدی است. خود را جای مخاطب قرار دهید و وبلاگتان را تحلیل کنید. در زیر سعی کردم مهم ترین نقاط قوت و ضعف وبلاگ ها را بیان کنم که شما با توجه به آنها، یک نمره کلی از وبلاگتان را بدست بیاورید.

عنوان های مطالب

عنوان یا تیتر های مطالب مهم ترین بخش یک وبلاگ هستند. وبلاگ یعنی مطلب، و مطلب یعنی موضوع مطلب، پس تیتر ها مهم هستند و اگر نتوانید یک عنوان جذاب بنویسید یک ضعف جدی در وبلاگ نویسی دارید. برای ارتقا این مهارت خودتان می توانید مطلب «چگونه برای پست هایمان تیتر مناسب انتخاب کنیم؟» از حمید گنجی رو بخونید.

محتوا یا مطلب ها

محتوای یک وبلاگ همان قدر که مهم و نقطه قوت یک وبلاگ هست می تواند خطرناک باشد، اگر محتوایی بنویسید که باعث کسل کردن و زدن کاربران از ادامه دادن به خواندن آن مطلب شود، یک نقطه ضعف بسیار بد دارید. چگونه این را تشخیص دهید ؟ معمولا مطالبی که دارای غلط های دستور زبانی (Grammar) و املایی بیش از حد باشند باعث می شوند مخاطب زده شود.


نظر ها

اگر وبلاگتان تازه تاسیس هست از این مورد صرف نظر کنید اما اگر وبلاگی دارید که چهار ماه یا بیشتر عمر دارد این گزینه باید حتما چک شود. به گفته محمد عباسی فرد عزیز، کامنت ها یا نظر ها می توانند ادامه یک مطلب را بسازند. پس مراقب باشید ضمن ارائه آزادی بیان به مخاطبان و انتقاد کردن، حد معمول را رعایت کنید. ادب و احترام با مخاطبان باعث می شود که او را شیفته وبلاگ خود کنید.

و در نهایت، درباره من

صفحه درباره من می تواند به مخاطب شما بگوید دارد نوشته چه کسی را می خواند و این قلم کیست؟ طرز فکر شما چگونه است و شما چه کار می کنید؟ گاهی اوقات داستان زندگیتان را بیان می کند و هزاران کار دیگر. صفحه درباره من می تواند کاری کند که مخاطب شما جذب وبلاگ شود یا برعکس! صفحه درباره من رو طوری بخوانید که انگار اصلا خودتان را نمی شناسید. آیا اطلاعات کافی را رسانده اید؟ اگر خیر باید تلاش کنید آن را کامل کنید و اگر نه که دیگر اینجا تحلیل به پایان رسیده است.

حال به نظر خودتان حاضرید وبلاگ خودتان را بخوانید ؟ نقاط ضعف و نقاط قوت را Highlight کنید و پی آنها را بگیرید.

نظرات (۳)

صرفا نباید این ها باشه، دیزاین وبلاگ هم بسیار مهم هست. که اکثر وبلاگ دهی ها مخصوصا میهن بلاگ و بلاگ قالب های جالبی دارند. چند تا از قالب های بلاگ اسکای هم اکی هستند.

پاسخ:
صددرصد! اما وبلاگ ما بیشتر روی محتوا مانور میده تا روی دیزاین !
  • بنده خدا ....
  • سلام
    به خاطر این چیزی میزارم که خودمم لذت ببرم
  • محمد عباسی‌فرد
  • خب باید بگم عنوان مطلبت خیلی من رو جذب کرد و فهمیدم با یه نوشته‌ی خوب طرفم. همین‌طور هم بود.
    شخصا هر چند وقت یه بار مطالب خودم رو مرور می‌کنم و از خودم می‌پرسم چرا یه نفر باید بیاد نوشته‌های من رو بخونه.
    اگه برای این سوال جواب خوبی پیدا کنیم یعنی داریم درست پیش میریم، چرا که باعث میشه خودمون هم بدونیم برای چی داریم می‌نویسیم.
    در آخر بگم صرف نوشتن خودش خیلی خوبه، اینکه خونده بشیم یا نه نباید مانعی بشه برای ننوشتن.
    ممنون برای نوشته‌ی زیبات :)
    پاسخ:
    قربانت محمد جان :)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی