آموزش سئو و بهینه سازی

آموزش سئو، وبلاگ نویسی، بازاریابی اینترنتی و مبانی بازاریابی اجتماعی

آموزش سئو و بهینه سازی

آموزش سئو، وبلاگ نویسی، بازاریابی اینترنتی و مبانی بازاریابی اجتماعی

وان بلاگینگ وبلاگ ساده و محتوا محور برای آشنایی وبلاگ نویسان مبتدی و تازه وارد، ساخته شده است تا بتواند با کمک آموزش های تهیه شده توسط تیم مدیریت به آنها یاد بدهد چطور محتوای سبز را وارد وبلاگستان فارسی کنند.

5 راه کارآمد برای حفظ بازدیدکننده‌های وبلاگتان

سه شنبه, ۱۰ فروردين ۱۳۹۵، ۰۶:۲۲ ب.ظ

حفظ بازدیدکننده‌ها در وبلاگ مترادف است با تعامل، نرخ تبدیل و سود بیشتر. داشتن استراتژی مناسب، نرخ گزاف‌گویی شما را کاهش می‌دهد چون این استراتژی مردم را مجبور می‌کند که در میان صفحات مختلف وبلاگ شما این سو و آن سو بروند. خیلی‌ها تصور می‌کنند که نگه داشتن بازدیدکننده‌ها در وبلاگ برای مدت طولانی‌تر، به طراحی و رنگ‌بندی و ناوبری وبلاگ مرتبط است که البته در ۶۰ درصد مواقع این تصور صحیح است. ولی شما می‌توانید با یک استراتژی محتوای قوی‌تر نیز مدت زمان تعامل خود با بازدیدکننده‌ها را تا حد زیادی افزایش دهید. راه‌کارهایی هست که با استفاده از آنها بتوانید محتوای صفحات وبلاگ خود را طوری تغییر دهید که مدت زمان تعامل با بازدیدکننده‌های وبلاگ را طولانی‌تر کنید، احتمال خوانده شدن محتوای خود را بالا ببرید، نرخ گزاف‌گویی را کاهش دهید و در نهایت وبلاگ خود را محبوب کنید. با هم نگاهی می‌اندازیم به این راه‌کارها...

  • به سوالات و کامنت‌ها پاسخ بدهید

یکی از زیبایی‌های وبلاگ نویسی این است که هر موضوعی را می‌توان از جنبه‌های مختلفی بررسی کرد. پرسیدن نظر بازدیدکننده‌ها در مورد یک پست از وبلاگ راه بسیار خوبی برای تشویق به تعامل است. از این پس هر زمان که یک پست جدید برای وبلاگ خود نوشتید، در انتها خواستار دیدگاه بازدیدکننده‌ها شوید تا افرادی که دارای نظریه‌های قوی و ارزشمند هستند به کامنت گذاشتن ترغیب شوند. این کار همچنین سبب باز شدن یک دریچه برای بحث و تبادل نظر می‌شود، و شما هم میتوانید به این بحث بپیوندید و به سوالات مرتبط با محتوای خود پاسخ بدهید و یا جنبه‌های دیگری از موضوع را پیش بکشید. این روش در دراز مدت چه نتایجی به دنبال دارد؟

بار بعدی که کسی محتوای شما را می‌خواند، به انتهای صفحه مراجعه می‌کند و شروع به خواندن کامنت‌ها می‌کند. این کامنت‌ها در واقع منابع افزوده به محتوای شما محسوب می‌شوند و وقتی شما به آنها پاسخ می‌دهید، می‌توانید به باقی پست‌های وبلاگ‌تان هم در کامنت لینک بدهید. به همین خاطر است که اکثر وبلاگ‌های معتبر از کامنت‌ها استقبال می‌کنند. وبلاگ نویس‌ها از قدرت بازخورد مطلع هستند و سعی می‌کنند از این قدرت برای افزایش تعامل با مخاطبان وبلاگ بهره جویند.

  • با لحن خودتان بنویسید

احتمالا این جمله را قبلا در چند وبلاگ دیگر هم خوانده‌اید. وقتی در نوشتارتان از لحن خودتان استفاده می‌کنید، محتوایی تولید می‌نمایید که دیگران می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند. با این شیوه، مخاطبان مطالب شما را مثل یک گفت‌وگوی شخصی مطالعه می‌کنند و با تمایل بیشتری به مطالعه ادامه داده و در آخر نیز کامنت می‌گذارند. مردم به خواندن مقالات تخصصی خشک و بی‌احساس علاقه‌ای ندارند چون چنین مقالاتی پر از کلمات پیچیده و خسته‌کننده هستند. کاری کنید که بازدیدکننده‌ها با خواندن مطالب‌تان احساس راحتی کنند، طوری که فکر کنند فقط خودشان و خودتان هستید که با هم مشغول گپ زدن هستید.

وقتی بازدیدکننده‌ها با وبلاگ شما راحت باشند، برای مدت بیشتری در وبلاگ‌تان می‌مانند و میزان تعامل‌شان با وبلاگ افزایش می‌یابد. در همین زمینه می‌توانید در هنگام تولید محتوا از این استراتژی‌ها استفاده کنید.

  1. در محتوای خود از کلمات "من" و "تو" استفاده کنید.
  2. پاراگراف‌ها را کوتاه و بدون حاشیه بنویسید.
  3. سوال بپرسید تا تعامل ایجاد کنید.
  4. در صورت امکان در نوشتار کمی هم شوخ طبع باشید.

  • برای خبرنامه وبلاگ، مشترک جذب کنید

قدرت مشترکان خبرنامه غیر قابل انکار است و هر وبلاگ نویسی که به فکر مشترک برای خبرنامه وبلاگ خودش نیست به زودی احساس پشیمانی خواهد کرد.

این منطقی است که فکر کنید هر کس مشترک خبرنامه وبلاگ شما می‌شود به این معنی است که به محتوای شما اعتماد دارد و از ارزش آن آگاه است، بنابراین حتما روی لینک مطالب شما در خبرنامه کلیک خواهد کرد. تنها نکته مهم در این میان این است که اطلاعات زیادی در فضای آنلاین وجود دارد و خبرنامه وبلاگ شما تنها خبرنامه‌ای نیست که مردم عضوش هستند. سعی کنید وبلاگ خود را به طور منظم با مطالب جدید بروز رسانی کنید و خبرنامه‌های جدید ارسال نمایید تا مشترکان برای خواندن مطالب‌تان به وبلاگ شما مراجعه کنند. به خاطر ارتباطاتی که قبلا با مشترکان خبرنامه خود برقرار کرده‌اید، آنها نیز برای مدت بیشتری در صفحات وبلاگ شما باقی می‌مانند و با کامنت گذاشتن با مطالب وبلاگ‌تان وارد تعامل می‌شوند. همین افراد مقالات شما را در شبکه‌های اجتماعی نیز بازنشر می‌کنند و میزان آگاهی عمومی از برند شما را افزایش می‌دهند.

  • پست‌های سریالی درست کنید

اگر ایده‌ای دارید برای تولید یک راهنما در رابطه با یک مشکل متداول، چرا آن را در قالب چندین پست سریالی منتشر نمی‌کنید؟ اگر فکر می‌کنید این راهنما تقریبا طولانی و چند هزار کلمه‌ای می‌شود، پس می‌توانید آن را به چندین پست کوتاه‌تر تقسیم کنید. وقتی ایده‌ای برای نوشتن ندارید، این استراتژی خیلی به دردتان می‌خورد، ضمن اینکه مخاطبان وبلاگ را هم برای مدت طولانی‌تری در وبلاگ حفظ می‌کند. به عنوان نمونه، تصور کنید می‌خواهید یک پست در مورد لینک بیلدینگ بنویسید و استراتژی‌های مختلفی در این زمینه را آموزش دهید. می‌توانید هر کدام از این استراتژی‌ها را در یک پست جداگانه توضیح دهید و پست‌های خود را قسمت به قسمت منتشر کنید.

این کار بازدیدکننده‌ها را مجبور می‌کند که در صفحات وبلاگ شما به جست‌وجو بپردازند و روی لینک‌های وبلاگ کلیک کنند. اگر کسی قسمت اول پست‌های شما را بخواند، قطعا روی لینک قسمت دوم پست هم کلیک می‌کند. این مهم است که تمام قسمت‌ها را با لینک به یکدیگر مرتبط کنید تا مطالعه قسمت‌های مختلف آن ساده‌تر شود.

  • پست‌های محبوب خود را تبلیغ کنید

پلتفرم‌های وبلاگ نویسی بسیار لذت بخش هستند چون روند نشان دادن بهترین پست‌ها به بازدیدکننده‌ها را ساده می‌کنند. به عنوان مثال، با وردپرس این کار به سادگی افزودن یک ویجت به سایدبار انجام می‌شود. این استراتژی برای حفظ بازدیدکننده‌ها در وبلاگ و افزایش تعامل خیلی کارآمد است. محبوب‌ترین پست‌ها بر اساس تعداد بازدید غربال می‌شوند و این برای بازدیدکننده‌های جدید ارزش زیادی دارد. ویجت‌های سایدبار در همه صفحات وبلاگ نمایش داده می‌شوند و همین سبب می‌شود که مردم به محتوای محبوب وبلاگ شما نیز سر بزنند.

محبوب‌ترین پست‌ها معمولا نرخ بازنشر بیشتری نسبت به باقی پست‌ها دارند و مخاطبان هم کامنت‌های بیشتری برای این پست‌ها می‌گذارند. این فرصت فوق‌العاده‌ای است چون باعث ایجاد بحث و تبادل نظر می‌شود و این بحث و تبادل نظر نیز به افزایش زمان باقی ماندن بازدیدکننده‌ها در وبلاگ منجر می‌شود.

برگرفته از: johnchow ، نویسنده : بهراد جاود - وی فردی با استعداد در زمینه وبلاگ نویسی و تولید محتواست، اونجوری که خودش در پروفایل توییترش گفته یک وبلاگ نویس و بازاریاب دیجیتال است و در وبلاگ های زیادی نویسندگی مهمان میکند، به دنبال اخبار تکنولوژی است و بیشتر به شبکه های اجتماعی اهمیت میدهد

نظرات (۳)

مطالب این پست بسیار عالی بود...استفاده کردم...

موضوع وبلاگتان هم کاریردی و مفید است...
پاسخ:
ممنونیم روشا جان/...
💞💞💞💞
از وبلاگتون استفاده کردم.
خوشحالم که اینقد خوب مینویسید و ساده میفهمونید :))
پاسخ:
خواهش میکنم/...
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی