آموزش سئو و بهینه سازی

آموزش سئو، وبلاگ نویسی، بازاریابی اینترنتی و مبانی بازاریابی اجتماعی

آموزش سئو و بهینه سازی

آموزش سئو، وبلاگ نویسی، بازاریابی اینترنتی و مبانی بازاریابی اجتماعی

وان بلاگینگ وبلاگ ساده و محتوا محور برای آشنایی وبلاگ نویسان مبتدی و تازه وارد، ساخته شده است تا بتواند با کمک آموزش های تهیه شده توسط تیم مدیریت به آنها یاد بدهد چطور محتوای سبز را وارد وبلاگستان فارسی کنند.

چگونه یک نام برای وبلاگمان انتخاب کنیم ؟

چهارشنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۲۰ ب.ظ

این روزها وبلاگ های بسیار زیادی وارد وبلاگستان می‌شوند اما بیش از ۵۰٪‌ آنها نام خوب و با مفهومی را ندارند. این یک مشکل بزرگ در وبلاگستان است، اما انتخاب یک نام درست و مناسب آنقدر هم سخت نیست که بخواهید از آن فرار کنید. یک دامنه نشانگر وبلاگ، شخصیت نویسنده و برند شما است. پس برای انتخاب نام وبلاگتان فکر کنید و ما در ادامه به شما میگوییم چطور ساده تر نام وبلاگتان را انتخاب کنید.

باید توصیفی از وبلاگتان باشد

نام وبلاگ شما باید درباره وبلاگتان باشد، اگر وبلاگی با موضوع سرگرمی دارید باید دنبال کلمه های بامزه بروید اما اگر یک شرکت هستید چطور ؟ روی یک برگه مشخص کنید که وبلاگتان درباره چه چیزی است ؟ کلمه کیلیدی ها را بنویسید و نقطه مشترکی پیدا کنید. این روز ها اولین چیزی که مردم می‌بینند نام یک وبلاگ است پس احتمال اینکه اگر نام وبلاگتان بد و نا مناسب باشد کم‌تر خوانده شود است. برای همین نام وبلاگتان را با صبر و هماهنگ با موضوع وبلاگتان انتخاب کنید.


باید به سادگی حفظ شود

اگر با مفهوم برندینگ آشنا باشید می‌دانید که یکی از اصلی ترین بخش های برندینگ انتخاب نام است. معمولا در برندینگ های موفق از نام هایی استفاده می‌شود که راحت به ذهن ها سپرده می‌شود، نمونه موفق آن در ایران شرکت بزرگ "کاله" است که توانسته با تولید ماست های "سون" بازار را به سمت خودش بکشد برای مثال شما وقتی وارد یک مغازه می‌شوید نمی‌گویید ماست دارید بلکه بدنبال ماست سون هستید. یا فروشگاه بزرگ دیجیکالا که امروزه منبع بررسی گوشی ها شده است و در یک گفتگویی که درباره تکنولوژی باشد نام این وبسایت حتما به گوش میخورد حتی اگر شده باشد یک بار، البته برندینگ عالی متخصصان این شرکت باعث شده است که اینطور بشود. پس آسان و سرزبان بودن نام وبلاگ نیز مهم می‌باشد که برای این مورد میتوانید درباره برندینگ بخوانید.


باید یک دامین هم باشد

شما نام وبلاگتان را باید جوری بگذارید که بتوانید دامین آن را هم ثبت کنید. متاسفانه الان مد شده است که دنبال دامین می‌روند و هرچه آزاد بود را خریداری میکنند بدون آنکه بدانند نام وبلاگشان چیست، نام وبلاگتان باید دامنه وبلاگتان باشد، شما نباید از ساب دامین ها استفاده کنید چون کمتر کسی به آنها اعتماد میکند. برای مثال شما یک دامنه با نام Raz.Ir خریداری کنید و اسم وبلاگتان Shi.Raz.Ir باشد، این به وبلاگتان کمک نمیکند بلکه آنرا بد تر و بد تر میکند. برای مثال وان بلاگینگ هم اسم وبلاگ ما است و هم دامنه آن است.

حالا که فهمیدید چطور دامنه ای هوشمندانه تر انتخاب کنید، نظرتان را درباره این مطلب بگویید.



نظرات (۵)

  • آذین& گیتی
  • کوتاه و مفید بود
    دفعه بعد ازشون استفاده میکنم
    تشکر
    مختصر و مفید :)
    موفق باشید و از این مطالب هم بیشتر بگذارید :)
  • حمید رهنما
  • بسیار ممنون استفاده نمودیم :)
    پاسخ:
    خواهش میکنم.
    مطلب عالی بود
    موفق باشید
    پاسخ:
    مچکرم..
    چه باحال
    فکر نمی کردم هیچ منطقی پشت انتخاب ایم وبلاگ باشه
    پاسخ:
    اتفاقا بسیار هم مهم هست. ایشالا شما هم استفاده کنید.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی