آموزش سئو و بهینه سازی

آموزش سئو، وبلاگ نویسی، بازاریابی اینترنتی و مبانی بازاریابی اجتماعی

آموزش سئو و بهینه سازی

آموزش سئو، وبلاگ نویسی، بازاریابی اینترنتی و مبانی بازاریابی اجتماعی

وان بلاگینگ وبلاگ ساده و محتوا محور برای آشنایی وبلاگ نویسان مبتدی و تازه وارد، ساخته شده است تا بتواند با کمک آموزش های تهیه شده توسط تیم مدیریت به آنها یاد بدهد چطور محتوای سبز را وارد وبلاگستان فارسی کنند.

چرا "ویرگول" به وبلاگستان کمک می کند؟

شنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۶، ۰۲:۰۶ ب.ظ

حدود 2 هفته ای میشه که با وبسایت "ویرگول" آشنا شدم. یک وبسایت که به کاربر اجازه میدهد بدون دغدغه قالب، هاست و.. بنویسد. برایم جالب بود که چرا زودتر چنین سایتی درست نشده بود چون اگر دروغ نگوییم، نمونه فارسی سازی شده Medium هست، خوب یا بد به نظر من این وبسایت به وبلاگستان فارسی کمک می کند، اما چرا ؟


مدتی بود که در توییتر عده ای به تولید "رشته توییت" می پرداختند، اگر نمی دانید رشته توییت چیست باید بگویم که محدودیت 140 کاراکتری توییتر را پشت سر گذاشته و یک مطلب وبلاگی را در 20 الی 30 توییت جا می کردند. این حرکت اصلا برایم خوشایند نبود (خودم هم یکبار امتحانش کردم) ولی یک ضربه بزرگ به وبلاگستان بود. این رشته توییت ها که بعضا خیلی هم خوب و پر محتوا بودند صدمه جدی را به وبلاگستان می زدند. من به نویسنده ها حق میدادم، حوصله داشتن یک وبلاگ، دردستر های CMS، قالب و ... همه و همه باعث میشد که نویسنده رشته توییت که وقتش هم تنگ بود از وبلاگ نوشتن فرار کند.


مدتی دنبال راه چاره گشتم، نبود. تا اینکه یک روز، توییتی را راجب "ویرگول" خوندم. راه حل را پیدا کردم. سرویس ویرگول به کاربر یک محیط خیلی ساده را برای نوشتن می دهد و از کاربر می خواهد تا ذهنش را رها کند. بهترین قسمتش از نظر من تیم خوب ویرگول هست که هر روز و هر روز برای پیشرفته تر کردن این وبسایت تلاش می کنند.


یکی دیگر از نکات مثبت ویرگول، محدود نکردن کاربر هست. دیده ایم که خیلی از سیستم های وبلاگدهی وقتی لینک های خارجی را وارد آن می کنید، به شما اجازه ارسال مطلب را نمی دهند (با این حجم از اسپم، حقم دارند) ولی ویرگول با اعتماد به کاربرانش این اختیار را به کاربر داده تا بتواند مطلب دیگران را هم در آن به اشتراک بگذارند.


نتیجه گیری 

اگر می خواهید یک وبلاگ نویس حرفه ای شوید و با وبلاگتان برندینگ کنید ویرگول را پیشنهاد نمی کنم ولی اگر دنبال یک سایت برای نوشتن هستید و حوصله دغدغه کشیدن درباره هاست، دامنه، قالب و .. رو ندارید، ویرگول بهترین جا برای شماست. 


پ.ن : تمام نوشته های این مطلب حاصله تجربه شخصی از استفاده این سرویس است، برای آشنایی بیشتر "شروع به کار ویرگول" را بخوانید

نظرات (۱۰)

سلام
ممنونم که معرفی کردید این سایت رو
موفق باشید
  • محمد فیروزیان
  • جالب بود
    سلام وب خوب و مفیدی دارید تبریک
    خوشحال میشم جزو دنبال کنندگان وبم باشید

    موفق وپیروز باشید
    ممنون از معرفیتون:))
    پاسخ:
    خواهش می کنم :)
    سلام
    ما اونقدر این سویس های وبلاگی را انتحان کردیم که دیگه حوصله یه سرویس جدید رو نداریم.

    بلاگفا از همه بهتر بود . میهن بلاگ و ... هم امکانات خاص خودشان را داشتند ولی بیان حسنش آپلود رایان است ولی محدود. و ایرادش این است که زیادی پولکی شده اند هر امکانی را باید خرید. بدون اینکه مثل یک سایت قراردادی بسته شود یا حقی برای خریدار ایجاد شود.

    تشکر از مطلب شما

    توکل بر خدا
    پاسخ:
    بله، خب به هرحال سرویس های وبلاگدهی هم مثل کمپانی های تولید ماشین هستن، یکی تویوتا میخره چون می خواد با خانوادش سفر کنه و یکی هم Z4 میخره چون دوست داره با همسرش بره اینور و اونور، کلا هر چیزی یک حسنی داره..
    مثل همیشه خلاصه و مفید و کاربردی!
    ممنون از مطلب خوبتون :)))
    پاسخ:
    مچکریم :)
    ثبت نام کردم
    ممنون
    https://virgool.io/@pasifiction

    کپی ایرانی تامبلره ... خوبه خوشم اومد تقریبا! جای کار داره
    پاسخ:
    بیشتر به مدیوم شباهت داره تا تامبلر ولی در کل سایت خوبیه :)
    ممکن بود تیتر اینگونه باشد: چرا "روال" به وبلاگستان کمک می کند؟
    https://revaal.com
    پاسخ:
    ... بله، من تازه این سایت رو کشف کردم! ممنون بابت معرفی..!
  • عباس شکیبا
  • سلام. من هم بعد از آشنایی و استفاده از ویرگول درست همین حس را داشتم. نکته ی مثبت دیگری که در مورد ویرگول می توان اشاره کرد، فراهم آوردن امکانی برای دیده شدن توسط کاربران (‌یا همان خوانندگان ) دیگر است که در ابتدای وبلاگ نویسی محرک بسیار خوبی می باشد.
    پاسخ:
    سلام، بله اگر نوشته تون توسط سردبیر انتخاب بشه توسط افراد زیادی خوانده میشه..
    سلام
    ممنون از شما دوست عزیز
    پاسخ:
    خواهش می کنم.
    موفق باشید!!!
    پاسخ:
    مچکریم
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی