آموزش سئو و بهینه سازی

آموزش سئو، وبلاگ نویسی، بازاریابی اینترنتی و مبانی بازاریابی اجتماعی

آموزش سئو و بهینه سازی

آموزش سئو، وبلاگ نویسی، بازاریابی اینترنتی و مبانی بازاریابی اجتماعی

وان بلاگینگ وبلاگ ساده و محتوا محور برای آشنایی وبلاگ نویسان مبتدی و تازه وارد، ساخته شده است تا بتواند با کمک آموزش های تهیه شده توسط تیم مدیریت به آنها یاد بدهد چطور محتوای سبز را وارد وبلاگستان فارسی کنند.

معیار شمارش تعداد بازدید الکسا چیست ؟

چهارشنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۴، ۰۳:۳۸ ب.ظ
مطمئنا اگر وبسایت جدید خود را آغاز کردید برای بررسی تعداد ورودری، بازدید حدودی و... رقیبانتان مجبور به استفاده الکسا هستید، با اینکه حتی نمیدانید الکسا چطور بازدید میشمارد ؟ یا اینکه شایعات دریافت اطلاعات از گوگل را باور کردید ؟ این عجیب نیست که شما میخواهید از آن استفاده کنید چون هنوز خریداران ووبسایت ها معیار بازدیدشان الکسا هست درحالی که با وجود آمدن متود های رسپانسیو و بازدید از طریق موبایل باید بگویم ممکن است الکسای شما 0 باشد.

در ابتدا، به نفل از فردا نیوز : الکسا چیست ؟ 
الکسا یک وب سایت ارزیابی وب سایت‌های اینترنتی است که جایگاه آنها را در اینترنت طبق اطلاعات موجود مانند ترافیک ارزیابی می‌کند. این سایت یکی از زیرمجموعه های شرکت بزرگ آمازون می‌باشد. آلکسا در هر 24 ساعت (9:30 صبح به وقت ایران) آمار و نتایج روز قبل یک وب سایت را به نمایش همگان می‌گذارد که این آمار برگرفته و محاسبه شده از میزان و تعداد رفت و آمدهای صورت گرفته با زمان و ساعت کشور بازدیدکننده از یک وب سایت می‌باشد.

متاسفانه در ایران بدلیل عدم گذاشتن وقت و خواندن مقررات، توضیحات و ... وبسایت ها همیشه تصمیم های اشتباه و غیر قابل جبران شدن صورت میگیرد، برای مثال شما نمیدانید که الکسا تنها بازدید افرادی را میشمارد که تولبار وی را نصب کرده اند ؟ این نوشته به صورت بولد در خود وبسایت الکسا نوشته شده است اما هنوز هم برخی این تصور را دراند که الکسا بازدید کل وبسایت را میشمارد، برای مثال سایت هایی که بیشتر مخاطب از موبایل ها و دیوایس ها مختلف داشته باشند با اینکه بازدید بالایی دارند اصلا الکسا خوب و پایینی ندارند زیرا اکثر مردم مخصوصا در ایران در موبایل خود تولبار الکسا را نصب نکرده اند.

رتبه الکسا دقیق نیست 

چرا رتبه الکسا دقیق نیست ؟ عباس آسوشه دانش آموخته دوره دکترای دانشگاه «کینز کالج» لندن درباره پایگاه اطلاع رسانی الکسا که حدود 15 سال است وب سایت های خبری، تبلیغاتی و اطلاع رسانی را از طریق شمارش تعداد کاربران رتبه بندی می‌کند، معتقد است: تعداد کاربران الکسا بیانگر کل کاربران شبکه نیست بلکه آنان قسمتی از شبکه را جستجو می‌کنند.

در حقیقت الکسا تنها بازدید افرادی را میشمارد که دارای تولبار خود در مرورگر خود هستند برای همین اکثر وبسایت ها دوست دارند که به بازدید کنندگانشان نصب تولبار را پیشنهاد کنند. شما میتوانید اطلاعات جالب تر و بیشتر را از طریق این لینک ببینید.

نظرات (۳)

اطلاعات خوبی بود. مرسی
وبلاگ شما دنبال شد.
  • سعید مفتخر
  • ممنون، موفق باشید.
    پاسخ:
    همچنین...
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی