آموزش سئو و بهینه سازی

آموزش سئو، وبلاگ نویسی، بازاریابی اینترنتی و مبانی بازاریابی اجتماعی

آموزش سئو و بهینه سازی

آموزش سئو، وبلاگ نویسی، بازاریابی اینترنتی و مبانی بازاریابی اجتماعی

وان بلاگینگ وبلاگ ساده و محتوا محور برای آشنایی وبلاگ نویسان مبتدی و تازه وارد، ساخته شده است تا بتواند با کمک آموزش های تهیه شده توسط تیم مدیریت به آنها یاد بدهد چطور محتوای سبز را وارد وبلاگستان فارسی کنند.

قیلان ها شکسته شد، پیج رنک دیگر معنی ندارد

سه شنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۴:۳۵ ب.ظ

شاید کمی دیر اینکار انجام شد اما ما در این مطلب بررسی میکنیم که چرا رنک گوگل برای تمامی وبسایت ها صفر شد. گوگل در آخرین آپدیتش رنک تمامی وبسایت ها را صفر کرد. این شاید نشانه این باشد که گوگل دیگر به پیج رنک اهمیت نمیدهد، درحالی بود که خیلی ها به دنبال بدست آوردن پیج رنک بودند. اینکار گوگل چند فرضیه را در ذهن دنبال کنندگان و محققان سئو ایجاد کرد که ما در این مطلب با بررسی و جمع بندی آنها را نوشته ایم. 

شاید ابزار های سنجش خراب شدند

در اینکه گوگل هر سال چندین و چند آپدیت در الگوریتمش میکند شکی نیست، و از این رو که هنوز هیچ منبع معتبری ادعا صفر شدن پیج رنک ها را اعلام نکرده است، احتمال بعضی به این است که گوگل تغییری در الگوریتم انجام داده است که سایت های سنجش پیج رنک نتوانسته اند هنوز خود را آپدیت کنند.

پیج رنک ها آپدیت شده اند

شاید این درست باشد اما بررسی بیش از 100 وبسایت پیج رنک دار و معروف توسط تیم ما نشان داد که این عنوان درست نیست زیرا تمام وبسایت هایی که رنک های بالا مانند 5 و 6 داشتند نیز 0 شده اند که این تغییر بی سابقه است. برای همین به سهولت میتوان این عنوان را رد کرد. اما اگر میخواهید بدانید که قدرت وبسایتتان چقدر است، هنوز همان ابزار های خوب مانند پیج اتوریتی، تراست رنک و دامین اتوریتی هستند.

به وسایت ها ضربه خورد

اگر وبسایتی داشتید که از سایت های رنکدار بک لینک خریده اید، ضربه که خیر اما شاید یکم رتبه تان پایین بیاید اما اگر وبسایت محتوا محوری دارید هیچ خطری شما را در بر نمیگیرد. اگر قرار بود که پیج رنک برای شما خطر کند همان وقتی که گوگل گفت دیگر پیج رنک آپدیت نمیشود خطرناک میشد.

گوگل میخواهد جلوی خرید و فروش بک لینک را بگیرد 

اگر این درست باشد باید به گوگل تبریک گفت، خرید و فروش بک لینک که این روزها بسیار رواج پیدا کرده و گوگل به شدت با آن مخالف بود. شاید این تمام قدرت گوگل برای توقف این امر نباشد با این حال احتمالا 50% نرخ خرید و فروش را کم کند زیرا آنان که پیج رنک 6 و 7 میفروشند ساکت نمیشینند و مطمئن باشید تقلب دیگری در این عرصه خواهند زد.

بازار سیاه بک لینک خوابیده شد ؟ 

بک لینک و بازارش که بسیار رونق گرفته شده بود حال با این تغییر ضربه شدیدی خورد اما باید بازخورد فروشندگان مال باخته ای که دامین های رنک بالا را برای 5 سال تمدید کرده اند را دید، احتمالا این مال باخته ها دنبال به روش های تقلب دیگری اینبار برای بالا بردن پیج اتوریتی، تراست رنک و ... باشند. اما این تغییر بزرگ درس عبرتی خوب برای آنها بود.

گوگل قدرت خود را نشان داد ؟

من فکر میکنم این اقدام گوگل نشان دادن قدرت خود است که میخواهد بگوید:«اگر خواسته هایمان را بخواهیم میتوانیم آن ها را بدست آوریم» مت کاتز مدیر بخش اسپم گوگل بار ها و بار ها گفته بود که بک لینک نخرید، اما گوش هایی که باید میشنیدند، خودشان را گول زدند، حال گوگل با یک سیاست ساده بازار آنها را خراب کرد، این اگر درست باشد نشان از قدرت بسیار بالای گوگل میدهد که میتواند دنیای کسب و کار را هم متحول کند.

برای وبلاگ نویس ها بد شد ؟

این خبر برای وبلاگ نویسانی از جمله تیم ما بسیار خوشایند بود، تمام وبلاگ نویسان از این اقدام سود بردند، من به شخصه شاهد سایت هایی بودم که با کلمه وبلاگ، وبلاگ نویسی و ... در صدر نتایج گوگل بودند اما هیچ یک محتوای خوبی را نداشته اند، این امر برای وبلاگ نویسانی که با تلاش بسیار، محتوای صادقانه و درست را برای خوانندگانشان تهیه کردند فرصت خوبی است که خودشان را نشان بدهند. 

حال باید دید که که دوباره کی قلیان های جدید (روش های جدید) برای قلیان فروشی ها از راه میرسد، فعلا محتوا پادشاه است.

نظرات (۲)

  • ابوالفضل نخعی
  • متشکرم از اطلاع رسانی تون.
  • سیّد محمّد جعاوله
  • زنده باد محتوا
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی