آموزش سئو و بهینه سازی

آموزش سئو، وبلاگ نویسی، بازاریابی اینترنتی و مبانی بازاریابی اجتماعی

آموزش سئو و بهینه سازی

آموزش سئو، وبلاگ نویسی، بازاریابی اینترنتی و مبانی بازاریابی اجتماعی

وان بلاگینگ وبلاگ ساده و محتوا محور برای آشنایی وبلاگ نویسان مبتدی و تازه وارد، ساخته شده است تا بتواند با کمک آموزش های تهیه شده توسط تیم مدیریت به آنها یاد بدهد چطور محتوای سبز را وارد وبلاگستان فارسی کنند.

جنگ بین محتوا و بک لینک سئو داخل را از بین برد ؟

يكشنبه, ۱ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۰۰ ب.ظ
سلام، خدمت شما بیننده و دنبال کننده وبسایت وان بلاگینگ، طی چند ماه اخیر جنگ بزرگی بین بک لینک و محتوا و رقابت بین این دو درست شد که متاسفانه هیچ کس ننوشت که سئو داخلی کجا رفته و در این امر چه کاره هست، من خودم به شخصه زیاد به سئو داخلی اهمیت نمیدهم و محتوا را جز سئو داخلی میدانم اما این شرایط برای یک وبلاگ نویس متفاوت هست، زیرا برای یک وبلاگ نویس و یک وبمستر دسته بندی بسیار متفاوت هست، برای وبمستر سئو به دو شکل : 1-سئو داخلی و محتوا 2-سئو خارجی و این امر برای یک وبلاگ نویس به سه شکل هست : 1-محتوا 2-سئو داخلی 3-سئو خارجی این باعث تفاوت بزرگ بین ومستر ها و وبلاگ نویسان میشود.
البته سئو داخل نیز اهمیت کمتری نسبت به این دو ندارد، اما خب به دلیل ساده بودن نیاز به توضیح مفصل ندارد، هر چند دوستان بنده قبلا این کار را کرده اند، که میتوانید با کمی سرچ کردند به نتیجه دلخواه خود برسید، اما بحث بزرگ بین این دو یعنی بک لینک و محتواست، که محسن طاووسی در این مطلب توضیح ساده ای درباره تناقض ها در سئو داده است که پیشنهاد من این است که آن را دانلود کنید، اما محتوا و بک لینک به کجا ختم میشود ؟ آیا با یک محتوای خوب نمیشود بک لینک گرفت یا با یک بک لینک میشود محتوا را خوب کرد ؟ من در ادامه مطلب این را شرح میدهم و به آن در قالب یک جواب به سوال پاسخ میدهم.

•   آیا با یک محتوای خوب نمیشود بک لینک گرفت یا با یک بک لینک میشود محتوا را خوب کرد ؟

خب مشخص هست که هر دو قابل قبول هستند اما شرایط برای هر دو یکسان نیست، ممکن است وبسایت شما با آنها تکمیل نشود، اگر متوجه نشدید به این مثال توجه کنید، برای مثال شما وبسایت اس ام اس دارید، خوب اس ام اس میگذارید، بنظر شما میتوانید از گذاشتن اس ام اس بک لینک بگیرید ؟ بله میتونید بگیرید اما اون به اندازه ای هست که وقتی یک پست آموزشی قرار دادید ؟ برای مثال یکی از پست شما خوشش میاید و آن را در گوگل پلاسش شیر میکند، خب همین یکی ؟ یک وبلاگ از شما کپی میکند و لینک شما در بین کلمات قرار میدهد، ایا این کافییست ؟ مطمئنن برای سایت اس ام اس کافی نیست. (به شرطی که بخواهید با کلمه های بزرگ مانند "اس ام اس" پیامک" و ... بالا بیاید) پس باید چیکار کنیم؟ خب باید لینک بسازیم یا لینک بخریم ! اما اگر یک وبسایت اموزشی داشته باشیم، وضع فرق میکند، شما یک مطلب تولید میکنید که در اینترنت موجود نیست و طرفدار زیادی دارد، این مطلب تنها مطلب خوب در آن زمینه هست پس وبلاگ های هم موضوع آن را کپی میکنند و شما بالا میروید (حال یا با قرار دادن لینک در بین متن ها یا با شناسایی منبع گوگل) برای همین است که سئو همیشه تناقض دارد و خواهد داشت.
در این مقاله که اولین پست آموزشی وبلاگ وان بلاگینگ هست، قصد داشتم تنتاقض های سئو را با وبلاگ نویسی قاطی کنم و موضوعی را به وجود آورم که امیدوارم لذت ببرید !

نظرات (۴)

ممنون از مطلب مفیدتون
  • من انقلابی ام
  • بسیار عالی بود
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    عالی بود سپاسگزارم . نظری

    *** ****
    پاسخ:
    خوشحالم که مورد استقبال شما قرار گرفت...
    سلام .وبلاگ خوبی داری.و دست به قلمتو دوست دارم
    ولی نمیدونم چرا برای خوندن اینجور مطلب ها دهنم خشک میشه و ی جورایی متن برام سرد میشه...مطلب عالیه .
    مثلا سایت رودین...مطلباش مثل شما عالیه ولی نمیدونم چرا واسه من خشکه
    در کل هم وبتو دوست دارم هم خودتو
    امیدوارم با مطلب های جدید ار اس اس وبلاگ به ار اس اس های محبوبم بپیونده
    تشکر
    پاسخ:
    سلام وحید عزیز، خودم هم عادت به این نوع نوشتن ندارم اما چه میشه کرد باید کمی رسمی تر نوشت تا بهتر بشه مطلب رو رسوند، شما برای مشاوره توی یاهو با بنده ارتباط برقرار کنید :)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی