آموزش سئو و بهینه سازی

آموزش سئو، وبلاگ نویسی، بازاریابی اینترنتی و مبانی بازاریابی اجتماعی

آموزش سئو و بهینه سازی

آموزش سئو، وبلاگ نویسی، بازاریابی اینترنتی و مبانی بازاریابی اجتماعی

وان بلاگینگ وبلاگ ساده و محتوا محور برای آشنایی وبلاگ نویسان مبتدی و تازه وارد، ساخته شده است تا بتواند با کمک آموزش های تهیه شده توسط تیم مدیریت به آنها یاد بدهد چطور محتوای سبز را وارد وبلاگستان فارسی کنند.

تحلیل کلی نویسندگی مهمان، از آشنایی تا مت کاتز

پنجشنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۵، ۱۲:۰۵ ب.ظ

در یکی از مطالب قبلی وان بلاگینگ که در مورد بهبود تجارت آنلاین وبلاگ بود نوشته بودیم که نویسندگی مهمان در سایت ها و وبلاگ های رقیبان شما چقدر میتواند کمک کند که رتبه خود را بالا بیاورید. در همین راستا چندین درخواست از دوستان وان بلاگینگی داشتیم که کمی بیشتر توضیح دهید، از این رو من تصمیم گرفتم مطالب و مقاله های مختلفی را مطالعه کنم و نتیجه را در اینجا بنویسم. اول از همه نویسندگی مهمان و اینکه چطور خود را به یک بلاگر معرفی کنید دردسر های فراوان دارد. دوستان زیادی درباره اش نوشته اند اما من در ادامه مطلب میخواهم اشتباهات رایج را بیان کنم.


نام بردن اشتباه یک بلاگ یا بلاگر

در ایمیل یا نظری که برای وبلاگ نویس مینویسید به نام بردن بلاگ وی اشاره کنید که آن فرد بداند دارید یک متن را برای چندین و چندین بلاگر نمیفرستید یا هدفتان تنها نویسندگی برای وب او است.


موضوع وبلاگ را دبنال کنید

فرض کنید شما درحال نوشتن مطلبی برای بازی های علمی تخیلی هستید و قصد دارید آن را در وبسایت خرید و فروش ماشین بگذارید، قبل از اینکه بدانید چه چیزی را دارید مینویسید یا ترجمه میکنید اول موضوع مورد نظر رو انتخاب کنید که با موضوع وبلاگی که قصد نوشتن در آن را به صورت مهمان دارید هم موضوع باشد.


نشان ندادن نمونه کار های قبلی خود

وبلاگ نویسی مثل گرافیک نیست که نمونه کارهایتان را ارسال کنید و سفارش بگیرید، نکته مهم برای بلاگر وبلاگ، قلم و نحوه نگارش شماست، شما میتوانید با ارسال چندین مقاله قبلی خود به وی، او را از نحوه نوشتن خود آگاه کنید.


درست نکردن غلط های نگارشی، املایی

وقتی یک نفر نویسنده مهمان را میپذیرد انتظار دارد که مطلب آماده باشد نه اینکه تازه او بخواهد تمام غلط های املایی، نگارشی شما را درست کند، پس سعی کنید آن را دو تا سه بار بخوانید و تمام غلط هایش را برطرف کنید تا بلاگر از شما راضی باشد و دوباره با شما کار کند.


حالا که با نکات آشنا کردن خود با یک وبلاگ نویس جویای نویسنده مهمان آشنا شدید باید با موضوع اصلی خودمان که چرا پست مهمان برای وبسایت سود دارد جلو برویم، از این رو میخواهیم بررسی کنیم که پست های مهمان چگونه به شما کمک میکنند ؟


برندسازی با پست مهمان

اگر دارای یک تجارت هستید به راحتی میتوانید با پست های مهمان مخاطبان وبلاگی که در آن به صورت مهمان مینویسید را با سایتتان آشنا کنید و اعتماد مشتریان خود را نیز بیشتر کنید اینکار مخصوصا در وبلاگ های هم موضوع باعث میشود برندینگ شما به طرز چشمگیری بالا برود.


جذب ترافیک هدفمند با پست مهمان

کاربران همیشه برای خواندن مطالب روی عنوان شما کلیک نمیکنند بلکه گاهی اوقات میخواهند با طرز فکرتان آشنا شوند و بدانند که چه ایده های در سر دارید برای همین وارد وبسایتتان میشوند و مطالبتان را میخوانند پس شما میتوانید با نوشتن مطلبی هدفمند درباره محصولاتتان از این فرصت استفاده کنید.


معرفی خود و محصولاتتان با یک پست مهمان

شما میتوانید در بین نوشته ای که دارید به صورت هوشمندانه به محصول خود اشاره کنید و از مدیریت وبلاگ بخواهید به صفحه محصولتان لینک دهد و از این رو شاهد فروش بیشتر خود شوید.


ساخت هویت آنلاین خود با نویسندگی مهمان

اگر قبل از خواندن این مطلب در وب فعالیت نداشتید یا در حاشیه بودید میتوانید با نوشتن پست مهمان هویت خود را در وب تشکیل دهید، این روش برای تشکیل هویت یا قدرت آنلاین بسیار تاثیر گزار است. سعی کنید پست هایی که انتشار میدهید در موضوعات خاصی متمرکز باشند و شما هم تنها در آنها فعالیت کنید.


نویسنده مهمان خوب برای خوانندگان عزیز است

اگر شما مطلبی را انتشار دهید که واقعا عالی باشد و نکته ای را در بر داشته باشد و مردم خوششان بیاید مطمئن باشید که مردم برای شما ارزش قائل میشوند.


و نتیجه این قسمت این است که پست های مهمان دارای محبوبیت زیادی هستند، حال من بعضی ها را گفته ام اما شما میتوانید با کمی جستجو به تمام دلایل آن دست یابید. نوشتن پست مهمان علاوه بر بهبود تجارت میتواند خود شما را نیز معروف کند. اگر مطلبی دارید دریغ نکنید و همین الان شروع به انتشار و درخواست به نویسندگی مهمان کنید.


اگر خاطرتان باشد مت کاتز (مدیر بخش اسپم گوگل) در یکی از ویدیو هایش به پست های مهمان اشاره کرد و گفت که اگر قرار باشد با این سرعت لینک های به ظاهر طبیعی در پست مهمان رواج پیدا کند سرنوشتی جز تبادل لینک و کلمات کلیدی نخواهد داشت. که امیدواریم اینطور نشود اما او برای این کار راه کار های هم داشت که بتوانیم با آنها از پست های مهمان اسپم جلوگیری شود :


  • ارسال پست مهمان نباید تنها استراتژی شما در کسب بک لینک باشد.
  • از نویسندگی در چندین سایت بپرهیزید و فعالیت خود را محدود به تعداد مشخصی از آنها کنید.
  • یک مقاله را در دو یا چند سایت انتشار ندهید.
  • سعی نکنید که یک مقاله را چندین بار بازنویسی کرده و با تغییرات جزئی مانند تغییر جای پاراگراف ها یا برخی کلمات در سایت دیگری بعنوان پست مهمان منتشر کنید.


حرف های او واقعا قابل قبول هستند و اگر کسی آنرا رعایت نکند شاید کمی دیر اما در آخر توسط گوگب جریمه میشود و ممکن است که به لیست سیاه گوگل راه یابد، این نکات بسیار پر اهمیت هستند و مت کاتز به شدت روی آنها تاکید کرد. در ادامه مت کاتز به یک نکته جالب اشاره کرد، او گفت که سایت های را دیده ایم که به راحتی و مستقیما مطالب را کپی میکنند و کار ما را آسان تر اما سایت هایی هستند که درباره یک موضوع چند مطلب را بدون هیچ نتیجه گیری در یک پست انتشار میدهند، اینکار گوگل را به سختی میاندازد ولی غیر ممکن نیست. مت کاتز اشاره کرده که این نوع هم اگر پیدا شوند سرنوشتی مانند نویسندگان مطالب اسپم خواهند داشت.


نکات آخر و نتیجه گیری کلی

 گوگل اول از همه گفت که لینک های بین متن بسیار خوب هستند، در مرحله دوم گفت که بهتر است به صورت نوفالو باشند و در آخرین بار (سوم) گفت که باید کلا دست از این لینک ها بکشید.


اگر میزبان پست های مهمان بودید لینک های که در بین متن بود را ویرایش کنید و تعدادشون رو محدود کنید. لازم نیست معذرت خواهی کنید چون ممکن است از بین بروید و با از بین رفتن وبلاگ شما، وبلاگ نویسنده هم به تدریج به دلیل لینک های شکسته از سایت شما (چیزی که اصلا نگاهش هم نمیکنید) نابود خواهد شد.


گوگل در مطلبی هم اشاره کرد منظور از این ویدیو مت کاتز سایت هایی که توسط چند نویسنده اداره میشوند نیست و آنها برای گوگل بسیار با ارزش هستند و کارشان را باید به همین ترتیب ادامه دهند.


در نتیجه اگر قصدتان از نویسندگی مهمان گرفتن لینک هست ترجیح دهید از آن دست بکشید (در صورت رعایت نکردن گفته های مت کاتز) اما اگر قصدتان معرفی و در میان گذاشتن دانش خود با دیگران است به کار خود ادامه دهید و برند خود رو بهبود ببخشید.



جمع آوری و بازنویسی شده توسط گروه وان بلاگینگ - آرش دامن افشان، منابع : + + + +

نظرات (۷)

  • <a href="http://hostcode.ir/linux-host/" >هاست لینوکس</a>

  • با سپاس و قدردانی فراوان مطلب مفید و ارزنده ای بود موفق باشید
    سلام
    خداقوت و خسته نباشید اساسی بهتون میگم بخاطر این مقاله مفید، چالش بعدی اینه که حالا چطوری سایت هایی رو پیدا کنیم که بشه براشون نویسندگی مهمان کرد ؟ چه سایت هایی نویسندگی مهمان می پذیرند، اگر لیستی در این زمینه دارید لطفا ارائه کنید.
  • ساتیا سخی پور
  • عالی بود
    پاسخ:
    مچکر.
    وبتون زیباست به وب بنده ام سربزنید
    پاسخ:
    چشم حتما، متشکر.
    عالی...
    پاسخ:
    مچکر.
    از مطالب زیباتون استفاده کردم
    پاسخ:
    مچکر.
  • سیّد محمّد جعاوله
  • عالی
    ممنون
    پاسخ:
    مچکرم محمد جان، شما هیمشه ما رو مورد لطف خود قرار میدید.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی