آموزش سئو و بهینه سازی

آموزش سئو، وبلاگ نویسی، بازاریابی اینترنتی و مبانی بازاریابی اجتماعی

آموزش سئو و بهینه سازی

آموزش سئو، وبلاگ نویسی، بازاریابی اینترنتی و مبانی بازاریابی اجتماعی

وان بلاگینگ وبلاگ ساده و محتوا محور برای آشنایی وبلاگ نویسان مبتدی و تازه وارد، ساخته شده است تا بتواند با کمک آموزش های تهیه شده توسط تیم مدیریت به آنها یاد بدهد چطور محتوای سبز را وارد وبلاگستان فارسی کنند.

تاریخچه بازاریابی اینترنتی

جمعه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۴، ۱۲:۰۹ ب.ظ
در این چند وقت که در اینترنت گشت و گزار میکنیم و در سایت های کوچک و بزرگ میگردیم شاهد انواع بنر های تبلیغاتی هستیم که میخواهند ما را به خرید یک محصول با پیشنهاد های حال واقعی یا غیر واقعی ترغیب میکنند، کار نداریم که به چه صورت باشد این تبلیغ، ایمیل، بنر، پاپاپ و ... اما در هر صورت به سرعت درحالرشد هست و تعداد فروشگاهای اینترنتی در این مدت بسیار افزایش یافته است، من سعی دارم در این مطلب با توجه به منابع مختلف شما را با تاریخچه بسیار جالب و قدیمی بازاریابی اینرتنتی آشنا کنم.

ابتدا توصیف بازاریابی اینترنتی یا اینترنت مارتینگ را از زبان ویکی پدیا برایتان میگویم :
تبلیغات اینترنتی نوعی از تبلیغات است که بدلیل ارزانی، ماندگاری زیاد و فراگیر بودن آن همزمان با رشد ابزارهای اطلاع رسانی و روابط عمومی جایگاه خاصی را در بین تبلیغاتچی‌ها باز کرده است.
شبانه‌روزی و بی وقفه بودن آن و قابلیت ایجاد تغییرات بصورت به روز باعث شده این نوع تبلیغات به خصوص زمانی که شرکت‌ها از لحاظ منابع مالی با مشکلات مواجه هستند کاملاً پُر رنگ‌تر می‌شود.

خب حالا که فهمیدیم یکی از موثر ترین راه هی تبایغات اینترنتی هست باید درباره تاریخچه اش صحبت کنیم و این یعنی همان اصل مطلب امروز ما درباره اش مینویسیم.

تبلیغات اینترنتی از سال 1994 به صورت بنر در سایت هایت وار نمایش داده شد، زمانی که مدیر وبسایت هایت وار متوجه شد برای تبلیغات باید قسمت محدودی را در نظر گرفت بنر های متحرک به وجود آمدند، در آن زمان 14 برند تبلیغاتی مبلغ کلانی به اندازه 3000 دلار برای نمایش بنر خود در طول 12 هفته به این سایت پرداختند. و در سال 1995 اینرتنت یا وب به رسانه عمومی درآمد و شرکت های مختلف شروع به کار کردند که مهم ترین آنها شرکت سان میکروسیستم بود که زبان جاوا اسکریپت را به دنیا وب معرفی کرد.

سپس از طریق همین جاوا اسکریپت توانستند تبلیغات مختلف را گسترش دهند که فراگیر ترین آنها مخصوصا در سایت های ایرانی پاپاپ هست که در خارج به آن تبلیغات نا خواسته میگویند.

در کل بازاریابی اینترنتی سال های جاری بسیار طرفدار پیدا کرده و حتی مردم هم از این نوع خرید لذت میبرند چون که میتوانند با چند کلیک عکس ها را مشاهده و سفارش خود را ثبت کنند و بعد از آن، سفارششان را درب منزل تحویل بگیرند.

حال نظر شما درباره بازاریابی اینرتنتی چیست ؟
بنظر شما میتواند جای بازاریابی محیطی را بگیرید ؟
آیا شما تا حالا مخاطب این نوع بازاریابی بوده اید یا مشتری این نوع فروشنده ها ؟

نظرات  (۲)

  • نعمت ساسانیان
  • سلام، بنظر شما این روند تا که ادامه خواهد داشت ؟
    پاسخ:
    اگر با همین سرعت و بدون مشکل ادامه بدهد شاید تا سال های 3000 میلادی نیز ادامه پیدا کند.
    چرا نباید ادامه پیدا کند، واقعا لذت بخش است که در خانه سفارش دهید و درب خانه تحویل بگیرید.
    سلام.
    بله من تا حالا چندین خرید داشتم که موفق هم بوده و به دستم رسیده است.
    اما کمی اعتماد سازی مشکل بود که با آمدن نماد اعتماد درست شده...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی